قراردادهای مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت امضا می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قراردادهای مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار با شرکت‌های ایرانی امضا می‌شود.

قراردادهای مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت نفت فلات قاره دوشنبه، ۲۲ دی ماه ۱۳۹۹ با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امضا می‌شود.

این پروژه‌ها با ارزشی بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار در حوزه عملیاتی شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (شامل میدان‌های بینک، سولابدر، لالی بنگستان، گچساران ۳ و۴، گلخاری، بی‌بی‌حكیمه و اهواز ۲، ۳ و ۵ در استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، كهگیلویه و بویر احمد) و شركت نفت فلات قاره ایران (شامل میدان رشادت در حوزه دریایی استان هرمزگان در خلیج فارس) قرار دارند.

شركت ملی نفت ایران در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در مرحله نخست واگذاری این پروژه‌ها اقدام به تهیه و انتشار اسناد و برگزاری مناقصات ۱۰ پروژه از مجموعه پروژه‌های این طرح کرد كه منجر به انعقاد ۱۰ قرارداد مهندسی، تأمین كالا و تجهیزات، ساختمان و نصب و اجرای حفاری (EPC-EPD) به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون دلار شد.

در سال ۱۳۹۸ نیز به موازات اجرای پروژه‌های مرحله نخست طرح، برگزاری مناقصات ۱۳ پروژه مرحله دوم به ارزش قراردادی قریب به ۱.۷ میلیارد دلار در اولویت كاری شركت ملی نفت ایران قرار گرفت که با اتمام فرآیند مناقصات مربوطه و مشخص شدن برندگان آنها، در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ به پیمانکاران منتخب واگذار شد که هم اکنون پس از طی فازهای مهندسی و خرید كالا به تدریج وارد مراحل اجرایی می‌شوند. از انتهای سال ۱۳۹۸ تا نیمه سال ۱۳۹۹ نیز برگزاری مناقصات و تعیین پیمانکاران مربوط به ۸ پروژه مرحله سوم طرح در دستور کار قرار گرفت.

طرح نگهداشت و افزایش تولید، مشتمل بر ۳۳ پروژه است که ۲۹ پروژه در بخش خشكی و ۴ پروژه فراساحلی است. مجموع هزینه‌های سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در این طرح معادل ۶.۲ میلیارد دلار بوده که با احتساب هزینه‌های تأمین مالی و ارقام بازپرداخت در تعهد دولت به ۷.۲ میلیارد دلار بالغ خواهد شد. پروژه‌های این طرح در محدوده جغرافیایی ۷ استان كرمانشاه، ایلام، خوزستان، كهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس و هرمزگان اجرا می‌شوند كه پیش بینی می‌شود با اجرای آنها تولید نفت‌خام كشور به طور متوسط بالغ بر ۲۸۰ هزار بشكه در روز افزایش یابد.

به گزارش «مرین‌پرس» از شرکت ملی نفت ایران، مراسم امضای قراردادهای مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت ساعت ۹ صبح دوشنبه، ۲۲ دی ماه از سامانه های live.nioc.ir و live.mop.ir به صورت زنده پخش می‌شود.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صید ۵۹۲ تنی ماهیان استخوانی در گیلان

د دی 22 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس/گیلان معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به صید ۵۹۲ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر در سطح استان گفت: ارزش ناخالص فروش این میزان صید ۴۹۴ میلیارد ریال است. اکبر ایلدرم در گفت وگو با مرین‌پرس با اشاره به صید ۵۹۲ تن […]

همچنین بخوانید: