نصب دکل چاه‌پیمایی سکوی D-16 در منطقه خارگ

زمان مطالعه: 1 دقیقه

با تلاش کارکنان منطقه عملیاتی خارگ شرکت نفت فلات قاره ایران، دکل چاه‌پیمایی سکوی D-16 نصب شد.

 

به گزارش «مرین‌پرس» از روابط عمومی منطقه خارگ‌ شرکت نفت فلات قاره ایران، رئیس خدمات فنی چاه‌های منطقه خارگ گفت: دکل چاه‌پیمایی که روی چاهD-16  نصب شده از تجهیزاتی است که بر روی سکوهای اقماری به علت فضای کوچک جهت انجام عملیات چاه‌پیمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

به گفته مهندس ریاضیپور، این دکل  در سال 1396 برای استقرار دکل WT-2  بریده شد که به علت فرسودگی بیش از حد امکان استفاده مجدد از آن میسر نشد. پس از آن دکل جدیدی توسط منطقه ساخته شد ولی به دلایل مختلف از قبیل نامساعد بودن شرایط جوی، نبود کشتی جرثقیل‌دار و بالا بودن حجم کارها نصب نشد.

 

وی ادامه داد در نهایت دکل چاه‌پیمایی ساخته شده پس از انتقال به اسکله توسط شناور یاسین روز یکشنبه دوم شهریور روی سکو نصب گردید که با این کار امکان انجام عملیات چاه‌پیمایی بر روی چاه D-16 میسر خواهد شد.

 

این عملیات به همت و تلاش واحدهای خدمات فنی چاه‌های نفت، تعمیرات و عملیات دریایی انجام شد و در مدت یک روز انتقال و نصب آن به پایان رسید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عملیات سرویس و گریسکاری لوله ها، تجهیزات و اقلام حفاری

س شهریور 4 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقهبه گزارش روابط عمومي شركت نفت خزر، عمليات سرويس وگريسكاري كيسينگ هاي حفاري در منطقه عملياتي خزر در دست انجام مي باشد. منبع

همچنین بخوانید: