ویژگی های تعرفه های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور در سال ۱۴۰۰

زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح ویژگی ها و راهبردهای در نظر گرفته شده برای تعرفه های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور در سال ۱۴۰۰، گفت: ارائه تخفیفات متعدد و هدفمند به فعالان در حوزه بنادر از قبیل خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و سرمایه گذاران از جمله راهبردهای مؤثر است.

به گزارش مرین‌پرس، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره ویژگی های تعرفه های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور در سال ۱۴۰۰ و انجام اقدامات لازم در تدوین تعرفه ها، اظهار کرد: موضوعاتی چون ارائه تخفیفات متعدد و هدفمند به فعالان در حوزه بنادر از قبیل خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و سرمایه گذاران در تدوین تعرفه های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی در سال آینده بسیار موثر است.

فرهاد منتصر کوهساری تصریح کرد: از راهبردهای در نظر گرفته شده در این حوزه می توان به کاهش هزینه خطوط کشتیرانی ایرانی در شرایط تحریم، تقویت ناوگان سنتی و کاهش هزینه آنها، حمایت از فعالیت های جدید در حوزه بنادر و حمایت از فعالیت کشتیرانی رو-رو در بنادر شمالی اشاره کرد.

وی افزود: ویژگی های مدنظر در تدوین تعرفه ها شامل ارائه الگوهای جدید تعرفه گذاری در سال ۱۴۰۰، ایجاد تسهیلات لازم در خصوص اجرای تعرفه ها از ابتدای سال ۱۴۰۰، اصلاح هدفمند تخفیفات به طوری که تخفیفات مورد نظر بر کالا و کشتی به ذی نفعان اصلی تعلق گیرد، خواهد بود.

کوهساری با بیان اینکه موضوع  تدوین تعرفه های جدید با برگزاری جلسه با فعالان اقتصادی و سازمان های ذی ربط از جمله انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، اتحادیه مالکان کشتی، انجمن پایانه داران ایران بوده است، خاطرنشان کرد: اخذ نظرات پیشنهادی بنادر و انجام اصلاحات لازم در ردیف های تعرفه ای در راستای شفاف سازی و در عین حال بازنگری کتابچه تعرفه ها بوده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه انجام اقدامات فوق باعث می شود حداکثر بازدهی اقتصادی برای فعالان بندری به دست آید و نیازهای سازمان بنادر و دریانوردی  در این حوزه تحت پوشش قرار گیرد، عنوان کرد: مطمئنا قیمت گذاری بهینه خدمات بندری و دریایی باعث ارتقاء کیفیت عملیات تخلیه و بارگیری شده و پهلودهی امن برای شناورها را به دنبال خواهد داشت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجار خواستار تخفیف در نرخ تعرفه خدمات بندری و دریایی

د آذر 17 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه یک عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایط تحریم و تنگناهای مالی، بازنگری تعرفه خدمات بندری و دریایی به نفع فعالان اقتصادی توسط سازمان بنادر و دریانوردی یک اقدام بسیار ارزشمند است. به‌ گزارش مرین‌پرس، یک عضو اتاق بازرگانی ایران درباره بازنگری تعرفه خدمات بندری و […]

همچنین بخوانید: