ساحل جزیره خارگ از آلودگی نفتی پاک‎سازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با استفاده‎ از ماشین‎های ویژه ساحل و آب‌های ساحلی، جزیره خارگ واقع در آب‌‏های خلیج فارس از آلودگی نفتی پاک‎سازی شد.

فرهاد قلی‌نژاد روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از چهارشنبه هفته گذشته به دلیل نشت نفت ناشی از شکستگی خط انتقال نفت از دریا به خشکی، آلودگی گسترده نفتی در ساحل جزیره خارگ ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در این راستا با همکاری اداره حفاظت محیط زیست خارگ و شرکت نفت فلات قاره آلودگی دریا و ساحل در ضلع غربی جزیره پاک‌سازی شد.

قلی‌نژاد گفت: جزیره خارگ زیستگاه آب‌سنگ‌های مرجانی و یک اکوسیستم با ارزش زیستی است و آلودگی‌های نفتی از مهم‌ترین تهدید این زیست‌بوم به شمار می‌رود.

جزیره خارگ، جزیره‌ای مسکونی و با اهمیت اقتصادی در ۳۸ کیلومتری ساحل بندر گناوه در خلیج فارس قرار دارد و از توابع استان بوشهر به‌شمار می‌آید.

در جزیره خارگ شرکت‌های نفتی بزرگی همچون پتروشیمی خارگ، نفت فلات قاره و شرکت پایانه‌های نفتی وجود دارند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف بیش از ۶۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در آب‌های بوشهر

د اسفند 25 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه   سرهنگ منصوررضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس در بوشهر با تاکید بر مقابله همه جانبه با قاچاق کالا و سوخت اظهار داشت: نیرو‌های مرزبانی استان بوشهر با استقرار در پایگاه‌های دریابانی در نوار ساحلی استان بوشهر همواره فعالیت قاچاقچیان را رصد و با آنان […]

همچنین بخوانید: