نقش مهم تاریخ شفاهی خلیج فارس در توریسم دریایی / ضرورت تغییر کاربری شناور‌های فرسوده در صنعت گردشگری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نقش مهم تاریخ شفاهی خلیج فارس در توریسم دریایی / ضرورت تغییر کاربری شناور‌های فرسوده در صنعت گردشگری
لیلا اژدری در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس در خصوص صنعت گردشگری دریایی در کشورمان اظهار داشت: می توان از ظرفیت‌های مختلفی در زمینه گردشگری دریایی از جمله اسکله‌های تفریحی، موج شکن‌ها و وجود کشتی‌های تفریحی برای ایجاد زمینه‌های توسعه هر چه بیشتر این صنعت بهره برد.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، ادامه داد: تغییر کاربری شناورها و لنج های فرسوده خلیج فارس و دریای عمان در راستای توسعه صنعت گردشگری و تبدیل آنها به رستوران شناور، موزه، کارگاه صنایع دستی و نمایشگاه گردشگری می تواند در جذب گردشگران بسیار موثر عمل کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر استفاده از رستوران‌های شناور بسیار مورد استقبال گردشگران قرار دارد و می تواند به عنوان گزینۀ مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه گردشگری مطرح شود.

اژدری خاطرنشان ساخت: همچنین ایجاد موزه و کارگاه‌های صنایع دستی در شناورهای چوبی فرسوده، بسیار برای گردشگران خارجی و داخلی جذاب خواهد بود.

اهمیت بهره گیری از 30 جزیره خلیج فارس در صنعت گردشگری

وی در ادامه گفته‌های خود به وجود بیش از 30 جزیرۀ مسکونی و غیر‌مسکونی در خلیج فارس اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون از ظرفیت‌های این جزایر در زمینه گردشگری استفاده نشده است به گونه‌ای که هم اکنون تنها جزایر قشم، کیش، هنگام، هرمز و لارک مورد بهره برداری گردشگری قرار می‌گیرند.

به گفته مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، چگونگی بهره‌ گیری از جزایر خلیج فارس در صنعت گردشگری نیاز به انجام مطالعات و برنامه ریزی‌های دقیق و نیز هماهنگی با برخی ارگان ها دارد که امیدواریم این امر نیز محقق شود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، ادامه داد: توجه به تاریخ شفاهی خلیج فارس از زبان ناخدایان کهنسال و جوامع ساحل نشین می تواند زمینه ساز ایجاد بخش دیگری از جذابیت های دریا برای گردشگران باشد.

به گفته وی، روایت داستان‌ها، تهیه فیلم و کتاب از تاریخ خلیج فارس و سفرهای دریایی توسط ناخدایان، نقش مهمی در تبلیغات و جذب گردشگران برای سفر به منطقه خلیج فارس خواهد داشت.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد: طی سال‌های گذشته به تاریخ شفاهی خلیج فارس توجه چندانی نشده و نتوانستیم از این مهم در راستای توسعه گردشگری و در نهایت شکوفایی اقتصادی جامعه ساحل نشین جنوب کشور آنچنان که شایسته است، بهره ببریم.

اژدری اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های در حال انجام به زودی با بهره گیری از تاریخ شفاهی خلیج فارس و تهیه مستندهای متنوع، گردشگری منطقه را به جهانیان معرفی کنیم.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیشرفت ۴۰درصدی پروژه راه دسترسی بندر نوشهر

د اسفند 25 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از رشد فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر خبر داد. به‌ گزارش مرین‌پرس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد تقی انزان‌پور با بیان اینکه پروژه راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی که […]

همچنین بخوانید: