ساخت یک فروند شناور مسافری درگارگاه شناور سازی هرمزگان / الماس قشم 2

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت یک فروند شناور مسافری در یکی از کارگاه های شناور سازی جزیره قشم خبرداد و گفت: هم اکنون گارگاه های شناور سازی استان هرمزگان 700 پروژه ساخت شناور صنعتی و فلزی را در حال ساخت دارند.

 به گزارش مرین‌پرس، علاوه بر اهمیت استان هرمزگان بعنوان مهمترین استان ساحلی کشور در ابعاد نظامی، تجاری، صیادی و مسافری این استان بعنوان قطب صنعت ساخت و تعمیر شناورها کشور نیز شهره است و سالانه تعداد زیادی شناور با کاربری های  مختلف در مجتمع کشتی سازی و کارگاه های فعال این استان ساخته و یا تعمیر می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بابیان اینکه شناور الماس قشم (2) از نسل شناورهای مسافری است که با اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی ساخته شده اظهار داشت: این شناور مسافری از بدنه کاتاماران آلومینیومی با طول 25 متر و عرض 7/7 و آبخور 1.2 متر بوده که قادر است با سرعت 22.8 نات دریاروی نماید.

علی رضا محمدی کرجی ران ظرفیت این شناور را 158 نفر با دو عرشه مسافری اعلام کرد و گفت: این سومین فروند از این نوع بوده که تحویل شده و مراحل ساخت چهارمین فروند نیز درحال انجام است. 

به گفته وی این شناور پس از به آب اندازی و انجام تست های نهایی به ناوگان مسافری کشور ملحق و در آبهای جنوب دریاروی می کند. 

محمدی کرجی ران همچنین به سفارش ساخت 700 فروند شناورصنعتی و فلزی در کارگاه های شناور سازی استان هرمزگان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر سفارش ساخت از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال گذشته حدود 60 درصد از متقاضیان شناور از تجار دیگر استان های جنوبی کشور بوده که سفارش ساخت شناور خود را به کارخانجات استان هرمزگان سپرده اند .

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتی سازی تکیه گاهی قوی برای صنایع داخلی ایران

ش آذر 15 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرعامل ایزوایکو گفت: مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران با برنامه ریزی ‌ها مدون و اقدام‌ های چشمگیر خود، تاکنون پیشتاز در صنعت دریایی کشور بوده و می ‌تواند پشتیبانی قوی و مطمئن برای صنایع داخلی باشد. به گزارش مرین‌پرس، مدیرعامل مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل […]

همچنین بخوانید: