اختصاص ۵ میلیارد دلار از سوی سازمان ملل برای کربن زدایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

اختصاص ۵ میلیارد دلار از سوی سازمان ملل برای کربن زدایی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، سازمان ملل و موسسات بین‌المللی دریایی طی یک بیانیه مطبوعاتی از پشتیبانی سازمان ملل متحد و سازمان بین‌المللی دریانوردی در کمک به حمل و نقل دریایی به منظور رسیدن به اهداف کربن زدایی قدردانی کردند.

بر اساس این گزارش در این بیانیه  که اسامی مؤسساتی مانند بیمکو، INTERCARGO و شورای حمل و نقل جهانی دیده می‌شود حمایت سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان IMO و همکاری تمام خطوط کشتیرانی به منظور دستیابی به اهداف ۲۰۲۰ IMO در سال ۲۰۳۰ ضروری توصیف شده است و اعلام کردند اگر چنین حمایت‌ها‌یی وجود نداشته باشد امکان دستیابی به اهداف غیرممکن خواهد بود.

در ادامه این بیانیه مطبوعاتی آمده است ایجاد صندوق پنج میلیارد دلاری حمایت از کربن زدایی براساس برنامه سازمان ملل و به ریاست  IMO یک گام اساسی بین‌المللی برای راه اندازی برنامه‌های مشترک تحقیق، توسعه کاربردی و توسعه فنّاوری‌های مربوط به کربن صفر است.

در ادامۀ این بیانیه تاکید شده است از سازمان بین‌المللی دریانوردی و تمامی دولت‌ها انتظار می‌رود پشتیبانی خود را از طرح MOON SHOT اعلام کرده و در نشست مهم IMO که در نوامبر ۲۰۲۱ به رهبری کشور‌های گرجستان، یونان، ژاپن، لیبریا، مالت، نیجریه، پالائو، سنگاپور و سوئیس برگزار می‌شود، شرکت کنند.

در پایان این بیانیه مطبوعاتی صادر کنندگان اعلام کردند مشکل صرفاً چالش و دستیابی به کربن صفر درصد نیست بلکه بخش مهمی از مشکلات به فنّاوری‌های مورد نیاز برای کربن زدایی کل ناوگان جهانی بر‌می‌گردد به همین جهت باید صندوق تحقیقات دریایی IMO هرچه زودتر تاسیس شده و بودجه لازم برای آن اختصاص یابد.

شایان ذکر است این بیانیه مطبوعاتی توسط BIMCO، CLIA، IMCA، INTERCARGO، INTERFERRY، اتاق بین‌المللی حمل‌و‌نقل INTERTANKO، IPTA و شورای حمل و نقل جهانی صادر شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری اولین نشست مشترک همکاری‌های بندری و دریایی ایران و قطر/ افزایش 3 برابری حجم تبادل کالا بین دو کشور/ توافق ایران و قطر برای ایجاد خط مسافری لنگه-دوحه پس از توقف کرونا/ ابراز گلایه نسبت به زمان انتظار شناورهای ایرانی در لنگرگاه‌های قطر/ قول مساعد قطری ها برای رفع مشکل شناورهای ایرانی

د اسفند 25 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها سازمان بنادر و دریانوردی مشکل زمان زیاد انتظار شناورهای ایرانی در لنگرگاه‌های بنادر قطر؛ به ویژه در بندر الرویس را به طرف قطری منتقل کرد و طرف قطری نیز برای بررسی این مسئله در اسرع وقت و برطرف […]
برگزاری اولین نشست مشترک همکاری‌های بندری و دریایی ایران و قطر

همچنین بخوانید: