پایداری صنعت نفت و گاز علی‌رغم خسارت هنگفت ناشی از کرونا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پایداری صنعت نفت و گاز علی‌رغم خسارت هنگفت ناشی از کرونا

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، بر اساس تجزیه و تحلیل موسسه GlobalData، کووید ۱۹ ضمن تاثیر منفی و وارد آوردن آسیب‌ها و خسارات بیش از حد به صنعت نفت و گاز باعث شد تا این صنعت در موضوعاتی مانند انرژی‌های تجدید پذیر وسایل نقلیه الکتریکی (ذخیرۀ انرژی، LNG، صنعت رباتیک‌‍، اینترنت صنعتی، هوش مصنوعی (AI)، داده‌های بزرگ، رایانش ابری و امنیت سایبری ر‌ا تجربه کرده و توانمندی جدیدی را  به منصه ظهور برساند که تعداد آن‌ها به ۲۰ مورد می‌رسد.

“Ravindra Puranik” تحلیلگر ارشد در موسسه GlobalData درباره انتشار این  گزارش گفت: ویروس کرونا ابتدا تقاضای نفت و گاز را وارد شوک بی‌سابقه‌ای کرد و باعث شد تا پروژه‌های زیادی به تاخیر بیفتد و یا با حداقل نیرو به کار خود ادامه دهد، بخش اعظم کارکنان به تعلیق درآمده و یا بیکار شوند، اما به مرور توانست موقعیت جهانی خود را تثبیت کند.

وی افزود: این ویروس منحوس مزایای دیگری هم مانند گرایش به سمت انتخاب انرژی‌های جدید و فنّاوری‌های نوین دارد. با توجه به اینکه نیاز‌ها این صنعت به فعالیت‌های آنلاین سوق پیدا کرد که باعث پیشرفت و پایداری این صنعت شد.

در واقع می‌توان گفت که کووید ۱۹ پایداری را به صنعت نفت و گاز برگرداند و باعث شد که موضوعات کلیدی برای توسعه بیش از پیش این صنعت شناسایی شده و مورد توجه قرار گیرد.

به تعبیر دیگر به نظر می‌رسد که صنعت نفت و گاز با تجربه دوران کرونا کارآمد‌تر شده است و مؤسسات نفت و گاز بر اساس نیاز‌هایی که احساس کردند ضمن اینکه تا توانستند با بیماری همه گیر به صورت جدی مقابله کنند کنترل از راه دور را به یک مسیر بسیار خوب هدایت کردند که قابل تقدیر است.

وی در پایان گفت: با اطمینان می‌گویم که شرکت‌های بزرگ نفتی مانند Total، Shell، BP و Equinor  با وجود تحمل  خسارت بالا توانستند به حرکت رو به جلو ادامه دهند و طرح‌های توسعه پایدار را به اجرا در آورده و در این مسیر پیشرو بمانند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سنگاپور؛ اولین کشور تصویب کننده کنوانسیون چراغ های دریایی و علائم کمک ناوبری

س اسفند 26 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه اداره بنادر و دریانوردی سنگاپور اعلام کرد: سنگاپور اولین کشوری است که کنوانسیون انجمن بین المللی چراغ های دریایی و علائم کمک ناوبری را تصویب کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، اداره بنادر […]
سنگاپور،کنوانسیون چراغ های دریایی،علائم کمک ناوبری

همچنین بخوانید: