آخرین وضعیت تأمین تجهیزات بندر چابهار توسط هندی‌ها/ ورود 2 دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی ۱۰۰ تنی در مرحله دوم/ ضرورت هماهنگی ایران، روسیه و هند برای رونق اقتصادی و پویایی ترانزیت

زمان مطالعه: 2 دقیقه



عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح آخرین وضعیت تأمین تجهیزات بندر چابهار از سوی هندی‌ها بر اساس تعهدات صورت گرفته، گفت: واردات تجهیزات بندری در چابهار به منظور تأمین نیازها و ارائه خدمات هرچه بهتر است.

فرهاد منتصر کوهساری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با آخرین وضعیت قرارداد منعقد شده با طرف هندی در بندر شهیدبهشتی چابهار، اظهار داشت: قرارداد اصلی هنوز اجرا نشده چرا که طرف هندی متعهد شده بود در راستای تأمین تجهیزات به مبلغ 85 میلیون دلار سرمایه گذاری انجام دهد و اگر این تأمین تجهیزات صورت گیرد در راستای قرارداد اصلی مبادرت شده است.

وی ادامه داد: مناقصه های برای تأمین تجهیزات در هند برگزار شد و شرکت های چینی و اروپایی نظیر آلمان وارد مذاکره شدند و در مناقصه شرکت کردند و در نهایتا شرکت هندی به عنوان اولین شرکت، تجهیزات را ساخت و به بندر چابهار حمل کرد که شامل ساخت دو دستگاه موبایل ساحلی 140 تنی بود.

کوهساری گفت: دو جرثقیل ساحلی از مدرن ترین و با کیفیت ترین تجهیزات بندری به شمار می روند و با این اتفاق میزان تخلیه و بارگیری سالانه تا ۲۰ میلیون تن ارتقاء پیدا می کند و به این ترتیب ۱۰ درصد تعهدات هند در زمینه تجهیزات در این بندر محقق شد‌.

 

۱۴۰۰ ؛ تجهیزات جدید وارد بندر چابهار می شود

 

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، این چرثقیل ها، محدودیتی در تخلیه و بارگیری نوع کالا ندارند و کالاهای کانتینری و کالاهای فله ای را می توانند تخلیه و بارگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم این تجهیزات شامل ۲ دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی ۱۰۰ تنی با ارزش ۷.۵ میلیون دلار است و ۲ دستگاه دیگر نیز در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ وارد این بندر خواهد شد، اظهار داشت: با ورود این تجهیزات در راستای تأمین نیازها و ارائه خدمات در بندر چابهار می توان فعالیت کرد.  

 

همکاری ها در راستای منافع کشور است

 

 وی ادامه داد: بندر چابهار؛ بندری اقیانوس پیما و با زیرساخت های مدرن و در مسیر کریدور شمال-جنوب مشغول به فعالیت با کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، کشورهای CIS است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هر کشوری سعی می کند به منافع خود توجه کند، تاکید کرد: با هماهنگی بین ایران، هند و روسیه در راستای احیای کریدور شمال جنوب، می توانیم امتیازات خوبی بگیریم و منافع کشور را تامین کرده، رونق اقتصادی را رقم بزنیم و ترانزیت را پویا کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هفت صیاد غیرمجاز گلستان در اثر تصادف ۲ فروند قایق مصدوم شدند

چ اسفند 27 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه فرماندار شهرستان ترکمن با تایید این خبر به ایرنا گفت: این تصادف حوالی ساعت یک بامداد و در تاریکی شب رخ داد و با همکاری ماهی‌گیران بومی صیادان زخمی به ساحل منتقل شدند. وی بیان کرد: سه نفر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده و […]

همچنین بخوانید: