خوزستان استان اول آبزی پروری در کشور است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فتح الله ابو علی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال آینده شهرستان‌ها محوریت فعالیت‌های شیلات خواهند بود که این امر نیز ارتباط و تعامل سازنده با نمایندگان، مدیران و ادارات مربوطه را می‌طلبد.

وی، استقرار مرکز توسعه و توان افزایی شیلات در خوزستان را فرصت بی‌نظیری برای استان قلمداد کرد و افزود: راه‌اندازی کارگروه واگذاری امسال کلید خورد و جلسات این کارگروه‌ها به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه احیای مجتمع چوئبده آبادان و طرح نرسری میگو نیز یکی از اقدامات ارزشمند ما در سال جاری است، ادامه داد: در راستای پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی ارتباط و تعامل خوبی با دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی از جمله دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه علوم دریایی خرمشهر، پژوهشکده آبزی پروری جنوب و پژوهشکده میگوی کشور شکل گرفت.

ابوعلی با اشاره به اینکه رهاسازی ماهیان بومی در بهبود معیشت مردم مؤثر بوده است و سال آینده هم با کمیت و کیفیت بهتری ادامه می‌یابد، خبر داد: رهاسازی ۱۲ هزار قطعه بچه ماهی در دریا به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در سال آینده نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در شیلات ارزان و زودبازده است، تصریح کرد: افزایش انتظارات و سطح توقعات مردم و مسئولان ناشی از جایگاه برتر شیلات در استان است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تقویت بازارهای داخلی با استفاده از ظرفیت صداوسیما، راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و بازارها به منظور افزایش سرانه مصرف در دستور کار است و در سال آینده توجه ویژه به بازار داخلی از اولویت‌های مهم شیلات است.

ابوعلی تأکید کرد: باید نگاه توسعه نگری کمی و کیفی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار بدهیم که در این راستا برنامه‌ها و اهداف شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف برای سال ۱۴۰۰ ترسیم و برنامه‌ریزی و حداکثر تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال آینده ارائه شود.

وی افزود: آمارها باید به درستی و قابل استناد ارائه شود و اولین اولویت کاری ما در سال آتی، بحث آمارهاست و هیچ‌گونه قصور و کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

مدیرکل شیلات خوزستان، ضعف صنعت شیلات را در بخش کارخانه‌های خوراک و کارگاه‌های فرآوری بیان کرد و گفت: در فراوری و بازار محصولات باید بازنگری شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیانیه وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله به کشتی ایرانی

چ اسفند 27 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله به یک فروند کشتی متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه یک بیانیه صادر کرد. به گزارش مرین‌پرس به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه سوریه شامگاه سه شنبه (به وقت دمشق) […]

همچنین بخوانید: