بندر گردشگری چمخاله پایان سال 1400 به بهره برداری می رسد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اعطای ۹۰ مجوز ایجاد زیرساخت‌های گردشگری توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سال جاری خبر داد.

به گزارش مرین‌پرس، محمد راستاد دهم اسفند ماه امسال در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توسعه گردشگری ساحلی و دریایی گفت:  سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد تا تسهیلات وجوه اداره شده این سازمان را که سهل الوصول هم هستند، برای توسعه گردشگری دریایی در حوزه ساخت شناور و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز در اختیار متقاضیان بخش خصوصی قرار دهد.

وی افزود: سازمان بنادر برای بهبود شرایط تردد گردشگری دریایی در نوار ساحلی شمال و جنوب کشور، ۷۵ اسکله و تاسیسات مختص گردشگری را با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از منابع  داخلی ایجاد کرده است.

او عنوان کرد: اگرچه وضعیت گردشگری دریایی کشور ایده‌آل نیست، ولی با اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته در مقایسه با سال‌های گذشته، تحولات جدی داشته است.

راستاد همچنین از سفر دریایی منظم بین سه بندر بوشهر، خارک و گناوه خبر داد و افزود: بزرگ‌ترین، بهترین و پیشرفته‌ترین بندر صرفا گردشگری در ساحل چمخاله در دست احداث است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با روندی که دارد تا پایان ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده و می‌تواند به یکی از نقاط جذاب نوار ساحلی استان گیلان تبدیل شود.

وی عنوان کرد: سازمان بنادر برای بهبود شرایط تردد گردشگری دریایی در نوار ساحلی شمال و جنوب کشور، ۷۵ اسکله و تاسیسات مختص گردشگری را با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از منابع  داخلی ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: اگرچه وضعیت گردشگری دریایی کشور ایده‌آل نیست، ولی با اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته در مقایسه با سال‌های گذشته، تحولات جدی داشته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیش از ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در پایگاه دریابانی گناوه کشف شد

چ اسفند 27 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه   سردار، ولی الله رضایی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس در بوشهر از تشدید برنامه‌های مقابله با کالای قاچاق در راستای حمایت از تولید داخلی خبر داد و اظهار داشت: کالا‌های وارداتی فاقد هرگونه اسناد لازم و معتبر گمرکی، به عنوان کالای قاچاق توقیف می‌شود و […]

همچنین بخوانید: