افزایش ظرفیت بندر چابهار به 8.5 میلیون تن با سرمایه‌گذاری 341 میلیون دلاری در فاز اول/ توسعه بندر چابهار در چند فاز انجام می شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی جزییات افزایش ظرفیت بنادر شهیدبهشتی چابهار و شهیدرجایی را به عنوان دو بندر بسیار مهم کشور، تشریح کرد.

روانبخش بهزادیان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه بندر چابهار یکی از بنادر مهم در جنوب کشور به شمار می رود و تنها بندر اقیانوسی ایران است، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی طی سال های اخیر توجه ویژه ای به این بندر داشته است و در نظر دارد توسعه این بندر را در چند فاز اجرا کند.

وی ادامه داد: در فاز اول سرمایه ای بالغ بر 341 میلیون دلار نیاز دارد که سبب می شود، ظرفیت بندر به 8.5 میلیون تن افزایش پیدا کند.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: فاز اول بندر شهیدبهشتی چابهار شامل احداث 2 پست اسکله کانتینری به طول 720 متر با آبخور 16 متر و احداث 3 پست اسکله چند منظوره است و در حال حاضر تامین تجهیزات، بخشی از تعهدات شرکت هندی (IPGL) به عنوان اپراتور این بندر به شمار می رود.

بهزادیان در ادامه با اشاره به اینکه بندر شهیدرجایی یکی دیگر از بنادر مهم کشور و عمده ترین بندر کانتینری کشور محسوب می شود، اظهار داشت: بیش از 85 درصد از فعالیت کانتینری در کشور در این بندر صورت می گیرد.

وی افزود: بندر شهیدرجایی زیرساخت های لازم برای واردات، صادرات و ترانزیت کالا را در اختیار دارد و در حال حاضر ظرفیت اسمی این بندر بالغ بر ۱۲۰ میلیون تن است. 

به گفته مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، با اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی، میزان ظرفیت کانتینری این بندر از 6.3 میلیون TEU به 8.4 میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تولید ثروت از دل زمین‌های کشاورزی هرمزگان با پرورش ماهیان گرمابی

پ اسفند 28 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه پرورش ماهی در استخرهای آب کشاورزی نه تنها مشکلی برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار ایجاد نمی‌کند، بلکه موجب کاهش هزینه کشاورزی  و افزایش سود اقتصادی کشاورز به ویژه در مناطق روستایی می‌شود. به ماهیانی که در مناطق نیمه گرم و گرمسیر زیست می‌کنند، ماهیان گرم […]

همچنین بخوانید: