پافشاری شرکت های کشتیراتی برای حرکت به سمت سوخت های سبز

زمان مطالعه: 2 دقیقه



ائتلاف گروه های حمل و نقل اروپایی خواستار استفاده از هیدروژن سبز و آمونیاک و یا ترکیبی از مشتقات آنها به عنوان جایگزین سوخت های کنونی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از ماریلینک، گروه های حمل و نقل و تجارت و شرکت های کشتیرانی اروپایی خواستار توسعه آمونیاک و هیدروژن سبز به عنوان بهترین گزینه های سوخت جایگزین دریایی از اتحادیه اروپا هستند تا فرآیند کربن زدایی از این صنعت تسریع شود.

در حال حاضر در حدود 90 درصد تجارت جهانی از طریق دریاها انجام می شود و این صنعت 3 درصد از آلاینده دی اکسیدکربن در دنیا را تولید می کند.

این شرکت ها معتقدند، برای رسیدن به اهداف حمل و نقل تعیین شده توسط سازمان ملل متحد، اولین کشتی ها با تولید کربن صفر باید تا سال 2030 وارد ناوگان جهانی شوند، همچنین شناورهایی که از هیدروژن سبز و آمونیاک و یا ترکیبی از مشتقات آنها نیرو می گیرند، از جمله بهترین گزینه ها به عنوان سوخت متداول کنونی هستند.

ائتلاف گروه های حمل و نقل اروپایی، که شامل شرکت تجارت کالا Trafigura است، از اتحادیه اروپا خواست که این دو سوخت را به عنوان بخشی از پیش نویس طرح “سوخت دریایی اروپا” که اولویت تولید و استفاده از انرژی پایدار دریایی در اتحادیه را دارد، منظور کند.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: این کمیسیون در حال ارزیابی گزینه های مختلف به عنوان بخشی از طرح “سوخت دریایی اروپا” است و قصد دارد پیشنهادی را در سه ماهه دوم سال جاری ارائه دهد؛ با تکیه بر تحقیقات مستقل و با دانش موجود در حال حاضر، ما بر این باور هستیم که سوخت های مبتنی بر هیدروژن سوخت حمل و نقل آینده خواهند بود.

هیدروژن سبز تهیه شده از الکترولیز برای تقسیم آب به هیدروژن و اکسیژن با استفاده از برق حاصل، یک سوخت تجدیدپذیر و بدون آلاینده است، اما در مقابل هزینه بالاتر و چگالی کمتری نسبت به سایر سوخت ها دارد، به این معنی که به ظرفیت ذخیره سازی بیشتری در داخل شناورها نیاز است.

مطالعات اخیر نشان می دهد که  سوخت های با تولید آلاینده  صفر باید 5 درصد از انرژی حمل و نقل بین المللی دریایی را تا سال 2030 تشکیل دهند تا اطمینان حاصل شود که روند کربن زدایی از حوزه حمل و نقل دریایی با اهداف آب و هوایی پیمان پاریس مطابقت دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قایق صیادی مفقود شده در شرق جزیره لارک پیدا شد/ انتقال سرنشینان قایق به جزیره قشم

پ اسفند 28 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه درپی انجام عملیات جستجو و نجات دریایی با مشارکت کلیه ارگان های دریایی و همیاران ناجی، قایق صیادی مفقود شده در شرق جزیره لارک پیدا شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم درباره عملیات […]
قایق صیادی مفقود شده در شرق جزیره لارک پیدا شد

همچنین بخوانید: