افزایش تولید زیردریایی چینی با پیشران خاص

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس اطلاعات منتشر شده چینی‌ها تولید زیردریایی‌های تهاجمی با پیشران دیزل الکترونیک که از سیستم‌های پیشران مستقل از هوا AIP بهره می‌برد را افزایش داده است.

این سیستم‌های پیشران می‌توانند به صورت مکمل یا به صورت کاملا مستقل برای تامین نیروی یک زیردریایی به کار بروند و با تولید اکسیژن مورد نیاز برای فعالیت باتری‌های زیردریایی نیاز به آمدن زیردریایی به سطح آب برای گرفتن اکسیژن برای شارژ باطری‌ها را کاهش داده و باعث شوند زیردریایی‌های غیر اتمی که از این فناوری استفاده می‌کنند، مدت زمان بیشتری را در زیر آب سپری کنند.

در حال حاضر تاسیسات جدید ساخت شناور در منطقه Wuchang در حاشیه رودخانه یانگ تسه چین به سرعت در حال کار بر روی سفارش‌های بزرگ زیردریایی هستند که عمدتا شامل مدل تایپ ۰۳۹ آ است.

این سفارش‌ها به نیروی دریایی چین، نیروی دریایی تایلند و پاکستان تعلق دارد و بر اساس اطلاعات رسیده کلیه این زیردریایی‌ها به سیستم پیشران مستقل از هوا مجهز خواهند بود.

تاسیسات جدید به تازگی آماده کار شده و نسبت به تاسیسات قبلی که در نزدیکی محل تاسیسات جدید قرار دارد، رشد زیادی در مساحت داشته که نشان می‌دهد چین برنامه‌های مهمی نه فقط برای تولید زیردریایی، برای نیاز نیروهای مسلح این کشور و البته برای بازار صادرات نیز دارد.

ساخت این تاسیسات از سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شده و ساخت شناورهای سطحی از سال ۲۰۱۵ میلادی در این محل آغاز شد، اما در بحث زیر سطحی‌ها کارها برای ساخت تاسیسات تا سال ۲۰۱۹ به طول انجامیده است.

در عین حال چینی‌ها در کنار زیردریایی‌های دیزل الکترونیک، توسعه تاسیسات جدید برای ساخت نسل جدید زیر سطحی‌ها با پیشران اتمی نیز به پایان رسانده‌اند که پیش از این در پایگاه خبری تحلیلی چین نگار به آن اشاره شده بود.

زیردریایی‌های تایپ ۰۳۹ آ در حقیقت یکی اصلی‌ترین دارایی‌های فعلی ارتش چین در بخش زیر سطحی به حساب آمده و به نوعی کپی آنها از روی طرح موفق و معروف کلاس کیلو ساخت شوروی سابق است.

این زیردریایی‌های چینی در حدود ۳۶۰۰ تن به وزن داشته و به ۶ لوله پرتاب اژدر ۵۳۳ میلی متری برای پرتاب اژدر و موشک‌های کروز مسلح شده است.

 تحقیق و نگارش توسط چین‌نگار

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آب‌های شمال خلیج فارس تا سه روز آینده مواج است/هشدار به شناور‌ها

ش اسفند 2 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه   محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: بر اساس مدل‌های خروجی هواشناسی، آب‌های شمالی خلیج فاس و مناطق ساحلی خوزستان به علت وزش باد‌های شدید، متلاطم و ناپایدار است. وی گفت: این وضعیت ناپایداری جوی تا روز سه شنبه با شدت و ضعف […]

همچنین بخوانید: