اجرای پروژه پرورش ماهی سفید با آب شیرین و لب شور دریای خزر در گیلان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

محمد صیاد بورانی در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت : این پروژه طی سالهای آتی ادامه دارد و ما امیدواریم بتوانیم این ماهی را به صنعت آبزی پروری کشور معرفی کنیم و به اندازه بازاری ۷۰۰ گرم دست یابیم .

وی یکی دیگر از پروژه های مهم پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور را پرورش گونه های بومی و معرفی آن به صنعت آبزی پروری کشورعنوان و تصریح کرد:  پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور در سالهای اخیر توانست ماهی سوف سفید را از مرحله بچه ماهی تا مرحله پیش پرواری ، تولید مولد و تکثیر نیمه طبیعی برساند و این دانش فنی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

وی یاد آور شد: معرفی گونه های بومی برای پرورش ماهی در قفس دیگر پروژه این پژوهشکده است که طی همکاری با یک شرکت خصوصی در منطقه آزاد انزلی در حال انجام می باشد . در این پروژه توانستیم ماهی آزاد در قفس پرورش دهیم و در عرض دوماه این ماهی با غذا دهی دستی از حدود ۲۱۰ گرم به ۵۰۰ گرم رسید.

صیاد بورانی ادامه داد : در این پروژه که نسل چهارم ماهی تولید شده موسسه تحقیقات کشور می باشد ماهی کاملا به غذای دستی عادت پیدا کرده و  در حال حاضر این محصول به بخش خصوصی معرفی شده است .

رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور ، پرورش ماهی سوف سفید ، کپور دریایی و ماهی سفید در قفس را از برنامه های این پژوهشکده عنوان و خاطرنشان کرد: درصورت دستیابی به این موفقیت گونه های بومی را به صنعت پرورش ماهی در قفس معرفی خواهیم کرد .

پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی از سال ۱۳۰۶ به عنوان اولین مرکز تحقیقات در زمینه علوم شیلاتی کشور در انزلی آغاز به کار کرد .

بررسی روش های افزایش بهره وری و بهینه سازی اقتصاد تولید آبزیان ،تحقیق در زمینه روش های پیشگیری و درمان بیماری های آبزیان، بررسی انواع آلاینده های تاثیرگذار بر اکوسیستم های آبی و آبزیان ، شناسایی و معرفی مکان های مستعد برای احداث مزارع تکثیروپرورش آبزیان ، معرفی گونه های جدید به صنعت آبزی پروری ،ارائه روش های نوین آبزی پروری و راه کارهای افزایش تولید آبزیان در کشور ، ارزیابی ذخایر و معرفی روش های حفظ و بازسازی ذخایر گونه های در حال انقراض از جمله وظایف این پژوهشکده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت گرامی باد – ایزوایکو

ج اسفند 29 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو دکتر حمید رضائیان اصل طی پیامی 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت را تبریک گفت.  متن پیام به شرح زیر می باشد: نفت به عنوان مهمترين مزيت […]

همچنین بخوانید: