صید ماهی شوریده در صیدگاه‌های خوزستان ممنوع شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فتح اله ابوعلی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:ممنوعیت این آبزی باارزش دریایی براساس تحقیقات علمی انجام شده توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید استان خوزستان اعمال شده است.
وی گفت:بر این اساس صدور مجوز صید ماهی شوریده در صیدگاه‌های خوزستان و شمال غرب خلیج فارس متوقف و عملیات حمل، تخلیه و بارگیری این گونه ماهی ممنوع خواهد بود.
مدیرکل شیلات خوزستان دلیل ممنوعیت صید ماهی شوریده را شروع فصل تخم‌ریزی این گونه ماهی با ارزش و جلوگیری از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به ذخایر آبزیان بیان کرد.
ابوعلی، جلوگیری از انقراض این گونه ماهی ، تضمین بهره‌برداری پایدار از دریا ، و تداوم اشتغال صیادان بومی را از دیگر دلایل مترتب بر ممنوعیت صید ماهی شوریده بیان کرد و از مالکان قایق‌ها و شناورهای صیادی خواست با رعایت زمان ممنوعیت صید، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های مرتبط اهتمام ورزند.
مدیرکل شیلات خوزستان، با بیان اینکه جمعیت ماهی شوریده در سال‌های اخیر به دلیل صید بی رویه و غیرقانونی و به تبع آن کاهش ذخایر، با روندی کاهشی رو به رو بوده ادامه داد: در زمان ممنوعیت صید ماهی شوریده، هرگونه حمل و تخلیه این نوع ماهی در همه بنادر و مراکز تخلیه صید خوزستان ممنوع خواهد بود.

کمیته صید و شیلات خوزستان در طول سال به منظور صیانت از ذخایر آبزیان و جلوگیری از انقراض گونه‌های باارزش دریایی، دوره های محدود ممنوعیت صید اعمال می‌کند.
قاچاق صید ماهیان دریایی به خصوص شوریده و حلواسفید به کشورهای همجوار ، صید در فصل ممنوعیت ، سنگینی ناوگان صید و صیادی ، فعالیت صیادان غیرمجاز ، ورود غیرقانونی شناورهای کشورهای اطراف به محدوده صیدگاه‌های خوزستان و فعالیت غیرمجازصیادان عراقی در فصل ممنوعیت صید از چالش های صید و صیادی درخوزستان است.
امسال حدود ۴۵هزار تن ماهی و میگو از صیدگاه‌های خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد.
حدود ۵۰هزار نفر در بخش صید و صیادی و آبزی پروری خوزستان مشغول کار هستند.

خوزستان از نظر صید دریایی پس از سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر در مکان چهارم کشوری قرار دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعمال بسته‌های حمایتی در قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

ج اسفند 29 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری، گفت: برای انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی، مواردی، چون توان مالی شرکت طرف قرارداد، دریامحور بودن ماهیت فعالیت شرکت و عدم مغایرت واگذاری‌ها با اسناد بالادستی مدنظر است. وی با بیان […]

همچنین بخوانید: