برداشت ماهی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی گتوند آغاز شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

داوود فتاحی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در روزهای گذشته یک تن ماهی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان برداشت  شد، افزود: وزن تقریبی این نوع ماهی بین یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۵۰۰ گرم است.

وی با اشاره به اینکه این ماهی ها مردادماه امسال در استخرهای ذخیره آب کشاورزی رهاسازی شدند، ادامه داد: تا اردیبهشت ماه بیش از پنج تن ماهی از دیگر استخرهای ذخیره آب کشاورزی گتوند صید می شود.

فتاحی در پایان گفت: امسال در چند مرحله رهاسازی ماهی در رودخانه کارون و دریاچه سد تنظیمی گتوند و سد گتوند علیا با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان انجام شد.

به گزارش ایرنا، ۲۸ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور مرداد ماه ۹۷ برای نخستین بار در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان گتوند رهاسازی شد.

شهرستان گتوند با برخورداری از رودخانه کارون، استخرها، کانال‌های آبیاری کشاورزی، دریاچه سدهای تنظیمی گتوند و سد گتوندعلیا از ظرفیت بالایی در زمینه آبزی پروری برخوردار است و ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های شیلات استان خوزستان را دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازنگری قراردادها در بخش‌ خدمات بر اساس سند بالادستی/ تأکید بر ساماندهی شناورها و انضباط بخشی به ترددهای دریایی/ امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های پهبادی برای پایش و مونیتورینگ آلودگی نفتی در دریا/ برون‌سپاری فعالیت‌های تصدی‌گری قابل واگذاری؛ در دستور کار

ش اسفند 30 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر برون‌سپاری خدمات دریایی، گفت: سال ۱۴۰۰ سررسید قراردادهای اصلی دریایی است؛ از این رو در سال آینده، قراردادها در بخش‌های خدمات یدک کشی، راهنمایی و خدمات لایروبی، بر اساس سند بالادستی، بازنگری می‌شود. […]
بازنگری قراردادها،ساماندهی شناورها،جلیل اسلامی

همچنین بخوانید: