بازنگری قراردادها در بخش‌ خدمات بر اساس سند بالادستی/ تأکید بر ساماندهی شناورها و انضباط بخشی به ترددهای دریایی/ امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های پهبادی برای پایش و مونیتورینگ آلودگی نفتی در دریا/ برون‌سپاری فعالیت‌های تصدی‌گری قابل واگذاری؛ در دستور کار

زمان مطالعه: 2 دقیقه



معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر برون‌سپاری خدمات دریایی، گفت: سال ۱۴۰۰ سررسید قراردادهای اصلی دریایی است؛ از این رو در سال آینده، قراردادها در بخش‌های خدمات یدک کشی، راهنمایی و خدمات لایروبی، بر اساس سند بالادستی، بازنگری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی با بیان اینکه تجمیع قراردادهای دریایی با تدوین سندهای برون‌سپاری است، اظهارداشت: فعالیت‌های تصدی‌گری قابل واگذاری شامل ثبت شناورها، آزمون‌های شایستگی دریانوردی و کنترل ترافیک دریایی است.

به گفته عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، تدوین راهبردهای دریایی سازمان بنادر، اندازه‌گیری شاخص‌های عملیاتی و برنامه‌های اجرایی هر بخش و نظام‌مند کردن پروژه‌ها از مهم‌ترین راهبردهای سازمان بنادر در حوزه دریایی قلمداد می‌شود‌.

ساماندهی و تغییر ساختار در شناورهای سنتی

معاون امور دریایی سازمان بنادر ساماندهی شناورها و انضباط بخشی به تردد‌های دریایی، ساماندهی شناورهای سنتی و تدوین طرح اصلاح نرخ بلیط شناورهای مسافربری را از دیگر راهبردهای دریایی عنوان کرد و گفت: برای ساماندهی و تغییر ساختار در شناورهای سنتی از حداکثر ظرفیت‌ها در وجوه اداره شده سازمان و سایر منابع بهره خواهیم برد.

دستورالعمل اضطرار دریایی به بنادر ابلاغ شده است 

وی با اشاره به توسعه سامانه‌های مبارزه با آلودگی دریا از تدوین تفاهم نامه جست‌وجو و نجات دریایی در حوزه دریایی شمال و جنوب خبر داد و گفت: در همین راستا، دستورالعمل اضطرار دریایی تدوین و به بنادر ابلاغ شده است و همچنین تفاهم‌نامه‌های با شرکت‌های پهبادی و بالگردی برای پایش و مونیتورینگ آلودگی نفتی در دریا مبادله شده است. 

۴۰۰ مورد عملیات امداد و نجات دریایی انجام شد 

به گفته اسلامی، در حوزه امداد و نجات، اقداماتی مانند هوشمندسازی پایش و ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی علایم کمک ناوبری و پایش الکترونیکی آبراه‌های قابل کشتیرانی صورت گرفته است.

وی افزود: در سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ مورد عملیات امداد و نجات دریایی انجام شد و جان ۵۲۱ مضطر دریایی نجات پیدا کرده است.

تدوین نقشه راه آموزش دریانوردی

معاون امور دریایی سازمان بنادر از تدوین نقشه راه آموزش دریانوردی خبر داد و گفت: توانمند سازی مراکز آموزش دریایی و اصلاح فرآیندهای امور دریانوردان در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه محدودیت ایجاد شده برای آموزش‌های دریایی و دریانوردی ناشی از شیوع کرونا، آموزش دریانوردان تعطیل نشده و کلیه مراحل آموزشی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیگیری شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیام نوروزی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

ش اسفند 30 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیام نوروزی خود تصریح کرد: تخلیه و بارگیری بیش از 120 میلیون تن انواع کالا در بنادر کشور در سال 1399 گواه آن است که صنعت حمل و‌نقل دریایی کشور علیرغم تحریم ها و […]
سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد

همچنین بخوانید: