تکثیر ماهیان بومی در شمال سیستان وبلوچستان آغاز شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عیسی شاهرودی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تکثیر ماهیان بومی در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهرستان زهک تا نیمه دوم خرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای سال ١۴٠٠ تولید ۴ تا ۶ میلیون بچه ماهی سفید سیستان، کپور معمولی، آمور و بیگ هد، هدف گذاری شده است افزود: بچه ماهیان تولید شده بصورت رایگان بین متقاضیان در سراسر این استان توزیع می‌شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان مهمترین هدف این کار را حفظ نسل ماهیان بومی منطقه عنوان کرد و افزود: در سال‌های اخیر به خاطر خشکسالی‌های مداوم، گونه ماهی سفید سیستان در معرض انقراض قرار گرفته که با تکثیر در این مرکز توانستیم این گونه و نژاد را از خطر انقراض نجات و ذخایر ژنی آنها را بازسازی کنیم.
وی با بیان اینکه سه هزار استخر بتنی و خاکی و ٣٠٠ منبع آبی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که قابلیت تولید١۵ تا ٢٠ هزار تن ماهی در سال را دارد گفت: پس از کار تکثیر، لارو و بچه ماهیان در منابع آبی و سایر استخرهای منطقه سیستان رهاسازی می‌شوند.

شاهرودی بیان کرد: برای نخستین بار توانستیم در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی زهک سه نمونه از ماهیان خاویار شامل تاس ماهی ایرانی، ازون برون و فیل ماهی که ارزش اقتصادی بالایی دارند را پرورش دهیم.
وی تصریح کرد: در این مرکز ۲ آزمایشگاه آنالیز آب و کنترل بهداشت بیماری وجود دارد که قبل از خارج شدن بچه ماهی از کارگاه از لحاظ سالم بودن مورد آزمایش قرار می گیرند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در طول دوره پرورش ماهی آزمایشگاه‌های این مرکز فعال است و تمامی موارد بهداشتی و بیماری که احتمال اثر سوء بر روی ماهی را داشته باشد مورد برسی قرار می‌گیرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قدردانی رئیس‌کل گمرک ایران از همکاری های سازمان بنادر

ی فروردین 1 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه     به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی؛ در نامه سید مهدی میر اشرفی رئیس‌کل گمرک ایران خطاب به روانبخش بهزادیان؛ مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی آمده است: «نظر به همکاری و همراهی ازشمند جنابعالی در زمینه پیشبرد اهداف این سازمان ضمن تقدیر و […]
قدردانی رئیس‌کل گمرک ایران از همکاری های سازمان بنادر

همچنین بخوانید: