رو‌سفیدی خطوط کانتینری در مقابل اپیدمی کرونا

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس آلفالاینر نوشت: اپراتور‌های کشتی‌های کانتینربرعملکرد بسیار قوی‌تری در برابر بحران اپیدمی کووید ۱۹ در مقایسه با بحران مالی ۲۰۰۸ به نمایش گذاشتند. حمایت قوی از سوی دولت، حجم پُررونق عملیات جابه‌جایی کانتینر، نظم خطوط و همچنین حجم ملایم سفارش ساخت کشتی‌های جدید، همه دست به دست هم دادند تا خطوط کانتینری قدرتمندانه از این بحران عبور کنند.

این گزارش ادامه داد: علی‌رغم اُفت شدید ۳.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۰، اما حجم جابه‌جایی جهانی کانتینر تنها ۱.۴ درصد اُفت را تجربه کرد، که بر این اساس باید اذعان داشت بازار کانتینری نسبتاً آسیب کمتری را متحمل شد. این درحالی است که به واسطه بحران مالی سال ۲۰۰۸، حجم جابه‌جایی جهانی کانتینر، اُفت ۸.۲ درصد را تجربه کرده بود.

یک سال پس از بحران مالی یعنی در سال ۲۰۰۹، شاخص چارتری آلفالاینر به زیر ۴۰ واحد رسید و سهم ظرفیت ناوگان بیکار و غیرفعال کانتینربر به ۱۰ درصد از کل ناوگان افزایش پیدا کرد. اما در حال حاضر و پس از گذشت یک‌سال از شیوع ویروس کووید ۱۹، ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینربر بیکار تنها به یک درصد از کل ظرفیت ناوگان می‌رسد و نرخ‌های چارتری نیز در بالاترین سطح طی ۱۳ سال گذشته قرار دارند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: کشتیرانی مرسک دانمارک در جایگاه بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا مدعی است که بازار در سه ماه جاری شیب صعودی را طی خواهد کرد، رفتار خطوط نیز نشان می‌دهد که آن‌ها نسبت به وضعیت بازار در بلند‌مدت نسبتاً خوش‌بین هستند. به طوری‌که بسیاری از خطوط اصلی تمایل خود را به سمت امضای قرارداد‌های چارتری ۱۰ ساله نشان می‌دهند، در عین حال بازار سفارش ساخت شناور حرکت رو به جلویی به خود گرفته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مناطق ویژه اقتصادی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند/ تمامی خدمات ارائه شــده در محدوده مناطق ویژه از مالیات معاف هستند

د فروردین 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقهمدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: مناطق ویژه اقتصادی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند و تمامی خدمات ارائه شــده در محدوده این مناطق، کماکان حســب قوانین مربوطه از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف هستند. به گزارش مرین‌پرس، روانبخش بهزادیان در نامه ای […]
مناطق ویژه اقتصادی،روانبخش بهزادیان،قوانین،مالیات ارزش افزوده ،معاف

همچنین بخوانید: