ماهی فروش دیری غذای پرندگان مهاجر دریایی را تامین می‌کند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

این ماهی فروش روز چهارشنبه در گفت وگو با مرین‌پرس افزود: در زمان حاضر ۵۰ سال سن دارم و سال‌ها است که به تامین غذای پرندگان کنار دریا مشغول هستم.

فخرایی اضافه کرد: روزانه ۲۰ کیلوگرم از ماهی های اضافه بر فروش را برای غذای پرندگان کنار ساحل اختصاص می‌دهم.

این ماهی فروش گفت: هدف از این کار علاوه بر تامین غذای پرندگان کنار ساحل، فرهنگ سازی برای مردم است که ضایعات ماهی‌های مصرفی خود مانند سر، بال و دم ماهی را به کنار دریا آورده و به این پرندگان بدهند.

وی گفت: پرندگان مهاجر در کنار ساحل دیر گرسنه هستند و برای تامین غذای خود در سختی بسر می‌برند و کسانی که می توانند، غذای این پرندگان را تامین کنند.

فخرایی بیان کرد: حرکت پرندگان در کنار ساحل برای گردشگر و مسافر نوروزی بسیار لذت بخش و مفرح است.

وی اضافه کرد: پرندگانی مثل پرستوی دریایی پشت تیره و کاکلی بزرگ و کوچک منظره زیبا و شگفت انگیزی از قدرت خالق جهان را جلوه‌گر می‌سازند و هر از چندگاهی با پرواز دسته جمعی در کنار ساحل همچون ابری متراکم بر فراز دریا چشم هر بیننده‌ای را خیره زیبایی خود می‌کنند.

جزیره نخیلو در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس و در بخش بردخون شهرستان دیر قرار دارد که به دلیل پوشش مناسب گیاهی و بستر ماسه‌ ای فوق العاده آن، محلی مناسب برای تخم‌گذاری پرندگان مهاجر و به عنوان بهشت پرندگان دریایی در خاورمیانه شناخته شده‌است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انجام تست پی سی آر برای صیادان و ملوانان

چ فروردین 4 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ سیدزین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان گفت: با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی آبادان از افرادی که از ‌طریق راه آبی قصد ورود به آبادان را دارند تست پی سی آر گرفته می شود. او افزود: تست کرونا در بنادر اروندکنار، چوئبده و آبادان از صیادان و […]

همچنین بخوانید: