خطر تخریب کشتی آریابوم از جاذبه‌های گردشگری خرمشهر قوت گرفت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خطر تخریب کشتی آریابوم از جاذبه‌های گردشگری خرمشهر قوت گرفت

نجلا درخشانی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: مسئولان باید جلوی تخریب کشتی به جا مانده از جنگ تحمیلی و میراث هشت سال دفاع مقدس را در اروندصغیر بگیرند.

وی با بیان اینکه این کشتی یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری صنعتی و جنگ در منطقه آزاد اروند می‌باشد که با جذب سرمایه گذار و تغییر کاربری بعد از مرمت، می‌تواند به یک رستوران متحرک گردشگری تبدیل شود افزود: عده ای در حال تخریب و اوراق کردن کشتی آریابوم در اروندصغیر هستند.

درخشانی کشتی آریا بوم را یکی از موقعیت‌های (لوکیشن) بسیار زیبا برای عکاسی در زمان غروب خورشید عنوان کرد و گفت: در حالی‌که در دیگر کشورها جاذبه های گردشگری حفظ و یا برای جذب گردشگر بیشتر خلق می‌شوند، ما انواع فرصت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری را با بی‌تدبیری تخریب و حذف می‌کنیم.

وی از مسئولان شهری و منطقه آزاد اروند خواست از تخریب و اوراق کردن کشتی آریابوم به عنوان بخش مهمی از صنعت گردشگری منطقه جلوگیری کنند.

شهردار مینوشهر نیز در این باره به خبرنگار مرین‌پرس گفت: کشتی مذکور مالک خصوصی دارد که اخیراً آن را فروخته و به مالک جدید واگذار کرده است لذا شهرداری هیچگونه دخل و تصرفی بر تخریب و یا جا‌به‌جایی این کشتی ندارد.

هاشم سیاحی افزود: کشتی آریابوم از آثار باقی مانده از جنگ تحمیلی در عرض رودخانه اروند صغیر است که موقعیت آن خطراتی برای عبور قایق‌های تفریحی ایجاد کرده است و در سال‌های گذشته چند قایق تفریحی حامل گردشگر بر اثر برخورد با این کشتی واژگون شده‌اند.

وی ادامه داد: اخیراً مالک خصوصی این شناور برگ قرارداد خرید آن‌ را به شهرداری مینوشهر ارائه کرده است.

سیاحی افزود: به منظور جذب گردشگر و رونق کسب و کار در حاشیه اروندصغیر می‌توان از لنج‌ها برای ایجاد رستوران‌های شناور استفاده کرد که این امر مستلزم جذب سرمایه گذار است.

مینوشهر جزیره کوچکی در مرز آبی مشترک با کشور عراق است. این جزیره به واسطه رودخانه اروند صغیر از آبادان و خرمشهر جدا شده است.

رژیم بعث عراق در جریان تهاجم همه جانبه به جمهوری اسلامی ایران ، ده‌ها فروند کشتی در حال حرکت در اروندرود را منهدم کرد.

 

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واکسینه نشدن دریانوردان به بحران جدیدی منجر می‌شود

ج فروردین 6 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه     به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس؛ “گای پلاتن” دبیرکل اتاق بین‌الملل کشتیرانی ICS وابسته به IMO با اعلام هشدار به تمامی کشور‌های ساحلی و خطوط کشتیرانی جهان گفت: اگر نتوان ۹۰۰ هزار دریانورد را در سال ۲۰۲۱ در ۶۷ کشور واکسینه کرد بدون شک اختلال […]

همچنین بخوانید: