صید غیرمجاز؛ عامل اصلی کاهش صید در دریای خزر / عدم تاثیر کرونا در صید ماهیان دریای خزر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صید غیرمجاز؛ عامل اصلی کاهش صید در دریای خزر / عدم تاثیر کرونا در صید ماهیان دریای خزر

 

مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس با اشاره به کاهش صید ماهیان استخوانی دریای خزر علی‌الرغم رهاسازی هر ساله هزاران قطعه بچه ماهی استخوانی به دریای خزر در راستای بازسازی ذخایر، اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل کاهش صید این گونه ماهیان به صید‌های غیرمجاز مربوط می‌شود.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، بیان داشت: طی صید غیرمجاز، برخی صیادان بدون مجوز و بدون رعایت زمان و مکان تعیین شده از سوی سازمان شیلات و با ابزار‌ها و روش‌های ممنوع شده، نسبت به صید اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول در سازمان شیلات، درآمد کم، بیکاری و نبود شغل مناسب را از دلایل ورود برخی از افراد به رودخانه‌ها و دریای خزر برای صید غیر‌مجاز اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه صیادان غیرمجاز باعث کاهش صید و در نهایت درآمد صیادان فعال در شرکت‌های صید پره می‌شوند، بیان داشت: امیدواریم با کنترل صیادان غیرمجاز، این معضل مهم در صید دریای خزر برطرف شود.

آخوندی در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: علاوه بر تأثیر صید غیرمجاز بر کاهش صید ماهیان استخوانی دریای خزر، عوامل دیگری از جمله آلودگی محیط زیست و نیز شرایط آب و هوایی در فصل صید نیز در کاهش صید ماهیان استخوانی تاثیر گذار هستند.

عدم تاثیر کرونا در صید ماهیان استخوانی دریای خزر

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود به عدم تأثیر شیوع کرونا در صید ماهیان دریای خزر طی سال جاری اشاره کرد.

وی بیان داشت: با وجود اینکه سال گذشته صید ماهیان استخوانی تحت تاثیر شرایط کرونا قرار گرفت و عده‌ای از صیادان به دریا نرفتند، اما امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام صیادان شرکت‌های تعاونی پره فعال در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان نسبت به صید اقدام کردند.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به فعالیت ۱۱۹ شرکت صیادی پره در نوار ساحلی دریای خزر، اذعان داشت: در مجموع در شرکت‌های پره  سه استان شمالی کشور، حدود ۱۰ هزار صیاد به صید ماهیان استخوانی دریای خزر اشتغال دارند.

صید ماهیان استخوانی دریای خزر معمولاً هر ساله از بیستم مهر آغاز و تا ۱۵ فرودین ماه سال بعد آن ادامه خواهد داشت. در دریای خزر بالغ بر ۱۵ گونه ماهی استخوانی زیست می‌کنند که در این میان هر ساله سه گونه ماهیان سفید، کفال و کپور بیشترین میزان صید ماهیان استخوانی را در سه استان ساحلی به خود اختصاص می‌دهند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گیر کردن کشتی حمل بار در کانال سوئز قیمت سوخت را بالا برد

ج فروردین 6 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس انحراف از مسیر و گیر کردن یک کشتی حمل بار عظیم الجثه در کانال سوئز، سر تیتر اخبار جهان طی دو روز گذشته بوده است. بسته شدن مسیر اصلی ارتباط دریای سرخ و دریای مدیترانه اکنون تاثیرات خود را نمایان کرده و قیمت جهانی نفت […]

همچنین بخوانید: