ورود موج عظیم مسافران به سواحل مازندران طی ۳ روز اخیر/ خطر کرونا در کمین مسافران ورودی به مازندران

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ورود موج عظیم مسافران به سواحل مازندران طی ۳ روز اخیر/ خطر کرونا در کمین مسافران ورودی به مازندران

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس اظهار داشت: با توجه به خارج شدن وضعیت برخی از شهرستان های ساحلی استان در اواخر اسفند ماه از نارنجی به زرد، مجوز سفر به استان مازندران در ایام نوروز صادر شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران با اشاره به اینکه مسافران ورودی به مازندران فقط مجاز به اقامت در مراکز اقامتی دارای مجوز هستند، بیان داشت:  چادر خوابی و اقامت در مدارس نیز ممنوعیت دارد.

این مقام مسئول در استان مازندران یادآور شد: با توجه به جاذبه دریا، بخش اعظم گردشگران ورودی در شهرستان‌های ساحلی اقامت دارند.

وی ادامه داد: با وجود بیش از چهارهزار تأسیسات گردشگری و لزوم نظارت دقیق در دوران مهم همه‌گیری کرونا با بسیج تمام امکانات استان، نظارت‌های مستمر در اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، قرار دارد.

فرزانه با تأکید بر اینکه مجموعه‌های گردشگری استان، اعم از مراکز اقامتی و پذیرایی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، اذعان داشت: با هرگونه تخلف در این خصوص برخورد قاطع خواهد شد.

این مقام مسئول در استان مازندران با تأکید بر اینکه از تمام امکانات استان برای اجرای یک سفر مسئولانه در نوروز بهره خواهیم گرفت، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ظرفیت و برنامه زمان‌بندی اقامت گردشگران از موارد مورد نظارت کارشناسان در بازدید‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به وجود چهار هزار و هفت اقامتگاه بوم گردی در استان مازندران و ظرفیت اقامت 39 هزار نفر در این اقامتگاه‌ها بیان داشت: با همکاری مجریان خانه‌مسافر در استان بازدید شبانه‌روزی از این واحدها را در دستور کار قرار گرفته است.

خطر کرونا در کمین مسافران ورودی به مازندران

به گفته فرزانه طی روزهای اخیر، میزان ورود گردشگران به استان مازندران در مقایسه با روزهای ابتدایی نوروز، حداقل سه برابر شده است و آنچه از شواهد پیداست اینکه در هفته دوم نوروز با افزایش چند برابری ورود مسافران نوروزی روبه‌رو خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران با اشاره به افزایش چشمگیر مسافران نوروزی ورودی به سواحل  دریای خزر در استان مازندران از مردم خواست به منظور جلوگیری از شیوع کرونا از سفر به  مازندران خودداری کنند.

وی تاکید کرد: در صورت تداوم ورود مسافران به مازندران، خطر شیوع کرونا در کمین مسافران نوروزی خواهد بود.

 

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مسدود شدن کانال سوئز نرخ کرایه کشتی‌ها را دو برابر کرد

ج فروردین 6 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از خبرگزاری فارس؛ رویترز نوشت: مسدود شدن کانال سوئز که از روز سه شنبه در پی گیر کردن یک کشتی غول پیکر ایجاد شد و تاکنون ادامه دارد، باعث شده کرایه حمل و نقل کشتی‌ها افزایش یافته و در برخی موارد […]

همچنین بخوانید: