دریانوردان و خدمه هوایی در اولویت واکسیناسیون کرونا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دریانوردان  و خدمه هوایی در اولویت واکسیناسیون کرونا

سازمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی (ICAO)، سازمان بین‌المللی کار (OIT)، سازمان دریانوردی بین‌المللی (IMO)، سازمان بین‌المللی مهاجرت (OIM) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه ای مشترک با اشاره به نقش کلیدی و حیاتی عملکرد این گروهها در تجارت، جابجایی‌های جهانی، عرضه جهانی کالا و خدمات، خواستار قرارگیری کارکنان ناوگان حمل‌ونقل دریایی و هوایی در اولویت دریافت واکسن کووید-۱۹ شدند.  

به گزارش تارنمای سازمان ملل متحد، بیش از ۸۰ درصد تجارت جهانی به لطف فعالیت دو میلیون نفر کارکنان ناوگان دریانوردی و کشتیرانی امکان پذیر است.

همچنین انتقال ۳۵ درصد ارزش بازارهای جهانی به عهده حمل‌ونقل هوایی است که تا سال ۲۰۱۹ محل فعالیت حدود ۸۸۷ هزار کارمند در بخش‌های مختلفی همچون کنترل ترافیک هوایی، خلبانی و تکنسین‌های تعمیر و نگهداری بوده است.  

از طرفی واکسیناسیون خدمه هوایی و دریایی که همیشه خارج از مرزها سفر می‌کنند به دلیل الزام احتمالی کشورها به عنوان پیش شرط ورود از دیگر دلایل اضطرار قرارگیری این گروهها در اولویت دریافت واکسن است.  

این نهادهای بین‌المللی ضمن ابراز حمایت از برنامه توسعه هماهنگ گواهینامه‌های واکسیناسیون به منظور تسهیل سفرهای دریانوردان و خدمه هواپیمایی از دولت‌ها خواستند تا چالش‌های ایمن سازی این افراد را شناسایی کرده و استراتژی‌های مناسبی را طراحی کنند.

به گزارش تارنمای سازمان ملل بر اساس مطالعات انجام شده در ژانویه ۲۰۲۱ (دی- بهمن ۹۹) حدود ۴۰۰ هزار دریانورد کشتی‌های تجاری، تا مدت‌ها پس از انقضای قراردادشان بدون حق بازگشت به کشورهای خود در این کشتی‌ها گیر افتاده اند.

«گای پلاتن»  دبیرکل اتاق بین‌الملل کشتیرانی (ICS) به تازگی ضمن اعلام هشدار به تمامی کشورهای ساحلی و خطوط کشتیرانی جهان گفت: اگر نتوان ۹۰۰ هزار دریانورد را در سال ۲۰۲۱ در ۶۷ کشور واکسینه کرد، بدون شک اختلال در زنجیرۀ تامین ایجاد شده و بحرانی دیگر بر بحران تغییر خدمه افزوده می‌شود.

وی همچنین گفت، در صورتی‌که همانند بی‌توجهی به بحران تغییر خدمه که در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، واکسینه شدن دریانوردان نیز مورد بی توجهی و کم لطفی قرار گیرد، امکان ایجاد محدودیت‌های سفر و قفل شدن لجستیک و حمل و نقل دریایی قابل پیش بینی است.

همچنین بر اساس آمار ارائه شده در تارنمای our world in data، از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر- دی ۹۹) و تزریق نخستین دوز از واکسن فایزر- بیون‌تک در انگلیس تا کنون بیش از ۵۰۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ در بیش ۱۵۰ کشور جهان تزریق شده است.

بر اساس آمار تارنمای «وردو میترز» نیز شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا در روندی صعودی از مرز ۱۲۶ میلیون و ۷۲۷ هزار نفر و شمار جانباختگان از مرز دو میلیون و ۷۸۰ هزار نفر گذشت.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۴۵ میلیون تن کالا در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد

ش فروردین 7 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۰ میلیون و ۳۶۴ هزار تن کالای غیر نفتی و ۳۴میلیون و ۱۹۰ هزار تن کالای نفتی در بندرهای این استان تخلیه و بارگیری شده است. او افزود: در همین […]

همچنین بخوانید: