تشریح اهداف دریایی و بندری هرمزگان در سال 1400/ سرمایه‌گذاری 1500 میلیارد ریالی بخش غیردولتی در بندر شهیدرجایی/ ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت و ناوگان تحت پرچم

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح مهمترین اهداف دریایی و بندری این استان در سال 1400 گفت: جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیرکانتینری به میزان 1500 میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

علیرضا محمدی کرجی ران در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با مهم ترین اهداف دریایی و بندری هرمزگان در سال 1400، اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیرکانتینری به میزان 1500 میلیارد ریال از  اهداف منطقه ویژه بندری شهیدرجایی در سال جاری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی با هدف افزایش میزان جذب سرمایه‌گذاری تجمیعی بخش غیردولتی در بندر شهید رجایی به میزان 59 هزار و 700 میلیارد ریال دنبال می شود.

 

وی افزود: فرآیندهای پرداخت غیرحضوری هزینه‌های کانتینری به میزان 30 درصد با هدف توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی بندر شهیدرجایی به میزان 10 درصد تدوین می‌شود.

 

واگذاری اپراتوری خطوط لوله موقت انتقال فرآورده‌های نفتی

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، واگذاری اپراتوری خطوط لوله موقت انتقال فرآورده‌های نفتی در کریدور A  بندر خلیج‌فارس به بخش خصوصی به میزان 100 درصد از سوی اداره بندرنفتی خلیج فارس، تدوین و پیاده‌سازی دستورالعمل تردد وسایل نقلیه موتوری در بندر شهیدرجایی به میزان 50 درصد از اردیبهشت ماه 1400، اجرای قرارداد پایانه حمل درون بندری و احداث تعمیرگاه تجهیزات در بندر شهیدرجایی به میزان 100 درصد را از دیگر برنامه‌های سال جاری بر شمرد.

 

برنامه ریزی جهت انجام به موقع هیدروگرافی های اولیه

 

کرجی ران با اشاره به برخی اهداف مهم حوزه دریایی در سال 1400، عنوان کرد: ارزیابی ریسک دریایی طرح جداسازی ترافیک (TSS)، ساماندهی و جانمایی لنگرگاه ها، راه اندازی مرکز آزمون های دریانوردی غرب استان، برنامه ریزی جهت انجام به موقع هیدروگرافی های اولیه و ثانویه برای محاسبه احجام لایروبی نگهداری، به روز رسانی و صحت سنجی نقشه های دریایی از اقدامات مهم در بخش دریایی خواهد بود.

 

وی افزود: ارتقاء کیفیت عملکرد افسران کنترل و بازرسی کشتی ها در بنادر تابعه، نظارت بر حسن اجرای الزامات ملی و بین المللی روی شناورهای متردد، آمادگی و مقابله و همکاری در برابر آلودگی های نفتی، اجرای الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها، توسعه پوشش بازرسی از شناورهای صیادی، از دیگر اقدامات مدنظر در سال 1400 در بنادر هرمزگان خواهد بود.

 

ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی 

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت بنادر و دریانوردی این استان و ناوگان تحت پرچم به میزان پنج درصد به عنوان هدف اختصاصی یاد کرد و گفت: همچنین شناسایی ریسک های حوزه امور دریایی و ارائه راهکارهای مناسب جهت کنترل ریسک ها به میزان 100 درصد در دستور کار خواهد بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فرماندارگناوه: برداشتن موانع تولید رسالت اصلی دستگاه‌های اجرایی باشد

ی فروردین 8 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه رئیس شیلات شهرستان گناوه افزود: رهبر معظم انقلاب بلحاظ شرایط و وضعیت کشور امسال را به نام “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ” نام‌گذاری کردند و همواره تاکید دارند که گره مسایل و مشکلات کشور ازطریق تولید حل خواهد […]

همچنین بخوانید: