اسکله خورخان و جزایر پرندگان در بردخون پاکسازی شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اسکله خورخان و جزایر پرندگان در بردخون پاکسازی شد

 

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس از بوشهر، مدیرعامل تعاونی صیادی بردخون با اشاره به آغاز پاکسازی اسکله بردخون و جزایر پرندگان اظهار داشت: با توجه به آنکه در  یک دهۀ اخیر هیچگونه عملیات پسماند زدایی و پاکسازی عمقی در محل صورت نگرفته است، متاسفانه حجم زیادی از تور‌های مستعمل و طناب‌ها در ماسه‌های داخل اسکله دپو شده و در کنار سایر ضایعات صیادی و ماهیان غیرمأکول، شرایط نامناسبی را در محل ایجاد کرده بود.

ریشهری افزود: از حدود یک هفته قبل این عملیات پاکسازی عمقی با کمک تجهیزات لازم آغاز شده و تا هفتۀ آینده در کل محدوده اسکله ادامه خواهد داشت  ضمن آنکه پاکسازی جزایر اطراف به خصوص جزیرۀ خان و تهمادون هم پس از آن اجرایی خواهد شد.

وی بر ساماندهی این اسکله و امکان تعبیه سکو پس از هماهنگی و همکاری لازم از طرف ادارات مرتبط، جهت امکان شرایط بهتر تخلیۀ ماهی و ادوات صید و جلوگیری از بروز مجدد اینگونه آلودگی‌ها تاکید کرد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز ضمن همفکری با تعاونی صیادی این بخش با سرکشی از این محل در جریان روند پاکسازی قرار گرفت و گفت: با توجه به آنکه اسکله خورخان هم اکنون خارج از استاندارد‌های زیست محیطی و همچنین پهلوگیری و تجهیزات لازم اسکله‌ای است، ساماندهی این محل و عملیات پاکسازی جنگل‌های حرا در اطراف آن که مشرف به جزیره خان به عنوان یکی از محل‌های تجمع پرندگان در استان را ضروری بیان کرد.

خسرو درویشی بیان کرد: با هماهنگی و مساعدت صیادان تمهیدات لازم  برای جابه‌جایی بدنه‌های قایق‌های فرسوده یا توقیفی حاضر در اسکله و همچنین توجیه و جلب همکاری همه صیادان برای عدم پخش ضایعات آبزیان صورت گرفت.

وی ضمن تشکر از همت و پشتکار تعاونی صیادی بردخون، برنامه‌ریزی برای پاکسازی جزیرۀ خان از مهمترین جزایر استان در راستای مهاجرت پرندگان جوجه‌آور تابستان‌گذران و پرندگان مهاجر زمستان‌گذران را حائز اهمیت دانست و خواستار استمرار مساعدت همه دوست‌داران محیط زیست و از جمله صیادان زحمتکش منطقه برای پایداری صید در منطقه و اجتناب از تخریب ذخای بستر دریا و حفاظت بهتر از وحوش و پستانداران آبزی منطقه شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برنامه‌ریزی برای تولید ۱۸۰ هزار تن ماهی قزل آلا در سال ۱۴۰۰

س فروردین 10 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «عیسی گلشاهی» افزود: بر اساس تک گونه ای، پس از ماهی قزل‌آلا، گونه‌های گرم‌آبی و سپس گونه‌های مختلف ماهیان جنوب کشور بیشترین میزان عرضه و دسترسی مردم را در بازار داخلی دارند. مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری […]

همچنین بخوانید: