تعمیر 30 فروند انواع شناور دربندر شهید رجایی/ یدک کش خلیج فارس4 به چرخه خدمات حمل و نقل دریایی بندرالحاق شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه



معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام تعمیراساسی یدک کش خلیج فارس4 و الحاق آن به چرخه خدمات حمل و نقل دریایی بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: سال گذشته 30 فروند انواع شناور با کاربری های مختلف در بندر شهید رجایی تعمیر و به ناوگان خدمات دریایی کشور ملحق شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا پور‌رجبی با بیان اینکه یدک کش پر قدرت خلیج فارس ۴ بعد از اتمام تعمیرات اساسی و زیر آبی و انجام بازرسی های کارشناسان به آب اندازی شد، افزود: طول این یدک کش ۳۴ متر، با عرض حدود ۱۰ متر و آبخور حدود 4.5 متر است؛ این شناور پرقدرت از ۴۴۰۰ اسب بخار و توان کشش بیش از ۵۰  کیلونیوتن برخوردار است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهم‌ترین ماموریت شناور یدک کش خلیج فارس 4 را شرکت در عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های تجاری و نفتی از اسکله عنوان کرد.

به گفته پوررجبی، این شناور با برخورداری از سیستم  رانش سمتی که قادر است به همه جهات نیرو وارد کند، در عملیات مقابله با آتش، آلودگی و همچنین اسکورت کشتی‌ها  نیز ایفای نقش می‌کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

"آق وُری‎یان" پیاده‌روی ترکمن‌ها برای صید ماهی در دریای خزر

س فروردین 10 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، فصل تخم‌ریزی ماهیان خزری مانند تلاجی ، کپور ، سفید و کفال و مهاجرت آنها به سوی منابع آب شیرین، مصب رودخانه ها و مناطق کم عمق پهنه آبی خزر و خلیج گرگان آغاز می شود و این کار […]
"آق وُری‎یان" پیاده‌روی ترکمن‌ها برای صید ماهی در دریای خزر

همچنین بخوانید: