فصل صید ماهیان دریایی در مازندران تمدید شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قاسم  کریم زاده  روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : طبق موافقت کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران ، زمان صید ماهیان استخوانی در آب های ساحلی شرق مازندران به مدت ۱۰ روز تا ۲۵ فروردین و بقیه مناطق استان هم به مدت پنج روز و تا ۲۰ فروردین تمدید شده است.

وی توضیح داد : تنها صیادان عضو ۱۳ شرکت تعاونی پره در شرق مازندران که منطقه میانکاله را شامل می شود می توانند تا ۲۵ فروردین صید ماهیان استخوانی را ادامه دهند ولی ماهیگیران عضو ۴۱ شرکت دیگر پره باید در پایان روز ۲۰ فروردین کار صید را  متوقف کنند.

فصل جاری صید ماهیان استخوانی دریای خزر در مازندران از ۱۵ مهر ماه شروع شده بود و طبق معمول همه ساله در صورت تمدید نشدن باید از پایان امروز یکشنبه ۱۵ فروردین به پایان می رسید ، ولی صیادان مازندرانی به خاطر کاهش میزان صید خواستار تمدید زمان صید شدند که شیلات ایران موافقت کرده است.

معاون شیلات مازندران هم علت تمدید زمان صید را کاهش شدید میزان صید ماهی و بدی شرایط آب و هوایی عنوان کرد و گفت : انتظار می رود در این مدت با صیدی که انجام می شود ، اندکی از کاهش ۲۷ درصد میزان صید جبران شود.

وی با اعلام این که حدود ۴هزار و ۲۰۰ صیاد در قالب ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره ، کار صید ماهیان استخوانی را در آب های ساحلی دریای خزر در حوزه مازندران انجام می دهند ، اظهار داشت : این صیادان تا دهم فروردین امسال ٢ هزار و ۴۵۶ تن صید کردند که نسبت به مدت مشابه فصل صید گذشته ٢٧ درصد کاهش نشان می دهد.

صیادان مازندرانی در فصل صید گذشته که تا پایان روز ۱۵ فروردین سال ۹۹ ادامه داشت و شیلات ایران هم این دوره زمانی را تمدید نکرده بود ، در مجموع سه هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی را از دریای خزر صید کرده بودند که نسبت به فصل صید قبل از آن کاهش ۴۸ درصدی داشت. 

کفال ، کپور و سفید سه گونه مهم ماهیان استخوانی دریای خزر هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایران در رتبه ۱۲ جهانی صید تُن‌ ماهیان تجاری / در آمد سالانه ۲۰۰ میلیون دلاری از صید تُن ماهیان

ی فروردین 15 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه سید احمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس بر اهمیت صید تُن ماهیان و تجارت جهانی آن تاکید کرد و بیان داشت: میزان صید تُن ماهیان شامل گونه‌های تُن ماهی، شبه تُن ماهی و منقار ماهی در آب‌های جنوب کشور از حدود ۶۱ هزار تُن […]

همچنین بخوانید: