ورود ۱۰۰ هزار نفر گردشگر به کیش طی ایام نوروز / ورود ۷ هزار نفر گردشگر به کیش از طریق دریا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خسرو نشان در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس با اظهار رضایت از میزان ورود گردشگران نوروزی به جزیره کیش بیان داشت: برگزاری به موقع ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی و ایجاد محدودیت‌های مفید و مثبت برای ورود گردشگران باعث شد تا نوروز ۱۴۰۰ شاهد موقعیت تثبیت شده گردشگری در جزیره کیش باشیم.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از ورود ۱۰۰ هزار نفر گردشگر به جزیره طی ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: در این ایام ظرفیت اشغال هتل‌های کیش حدود ۹۶ درصد بوده است.

به گفته وی، در ایام نوروز هتل‌های سه ستاره با ظرفیت اشغال ۱۰۰ درصدی و هتل‌های پنج ستاره با ظرفیت اشغال ۹۴ درصدی همراه بودند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری کیش در نوروز ۹۹ به طور کامل به دلیل قرنطینه جزیره، تعطیل بود، ادامه داد: با توجه به ورود ۲۰۰ هزار نفری گردشگران در نوروز ۹۸ به جزیره کیش، ورود گردشگران در نوروز امسال در مقایسه با دو سال پیش با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده است.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش، یادآور شد: کاهش ۵۰ درصدی ورود گردشگران به جزیره در حالی است که شاهد اشغال ۹۶ درصدی هتل‌های جزیره هستیم.

نشان، یکی از مهمترین دلایل اشغال هتل‌های جزیره را ممنوعیت برپایی کمپ‌های گردشگری در سطح جزیره به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمایل گردشگران برای استفاده از هتل‌ها اعلام کرد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اعمال ممنوعیت ورود خودرو به جزیره از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۰ تصریح کرد: این اقدام و ایجاد محدودیت در ورود گردشگران به جزیره، تأثیر بسزایی در فراهم کردن شرایط گردشگری با ثبات در جزیره داشت.

ورود ۷ هزار نفر گردشگر به کیش از طریق مسیر دریایی

وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به ورود حدود ۱۰۰ هزار نفر گردشگر به جزیره کیش طی ایام نوروز اظهار داشت: ۹۱ هزار و ۷۷۷ نفر از طریق هوایی و هفت هزار و ۱۷۵ نفر از مسیر دریایی توسط اتوبوس‌های دریایی و بدون خودرو به جزیره وارد شدند.

وی با اشاره به حضور هفت فروند شناور تندورو در مسیر چارک – کیش و یک فروند در مسیر آفتاب – کیش ادامه داد: یک شناور تندروی کاتاماران با ظرفیت ۲۳۰ نفر نیز توسط اداره کل بنادر کیش در این مدت به صورت آماده‌باش، برای افزایش خدمت‌رسانی حاضر بود.

به گفتۀ این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش، در ایام نوروز انواع خدمات گردشگری با کاهش ظرفیت توسط رستوران‌ها، کلوپ‌های دریایی، شناور‌های گشت دریایی، پارک دلفین‌ها، سافاری پارک، آوای خیلج فارس، مجموعه مارینا، شهر تاریخی حریره و … به گردشگران ارائه شده است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، عنوان کرد: بر اساس آمار اخذ شده به ترتیب استفاده از رستوران با موزیک زنده، بولینگ، کلوپ‌های دریایی، مجموعۀ مارینا، جُنگ‌های شبانه و کشتی‌های تفریحی مورد استقبال گردشگران قرار داشته‌اند.

نشان با اشاره به فعالیت چهار فروند کشتی تفریحی جهت انجام خدمات گشت دریایی در آب‌های اطراف جزیره در ایام نوروز، یادآور شد: جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی این شناور‌ها با ظرفیت ۴۰ درصدی، پذیرای گردشگران نوروزی بودند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ممنوعیت عبور کشتی‌های کروز از مرکز تاریخی ونیز

د فروردین 16 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس  مقامات ایتالیا در واکنش به نگرانی‌های یونسکو و شکایت‌های مردم محلی، پس از ۶ سال سرانجام ورود کشتی‌های کروز و نفتکش‌ها را به مرکز تاریخی ونیز ممنوع کردند. به گزارش مرین‌پرس به نقل از ایرنا،  دولت ایتالیا فرمان ممنوعیت ورود کشتی‌های بزرگ کروز را به […]

همچنین بخوانید: