پسکرانه بنادر ایران؛ ظرفیت فوق العاده ای برای تولید و صادرات دارد/ با پشتیانی و مانع زدایی؛ می توان شاهد شکوفایی تولید بود/ ثبات اقتصادی، حمایت دولت و حاکمیت؛ عوامل اصلی جذب سرمایه بخش خصوصی است

زمان مطالعه: 2 دقیقه



نایب رییس اول کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه پسکرانه بنادر ایران؛ ظرفیت فوق العاده ای برای تولید و صادرات دارند، گفت: با پشتیبانی و مانع زدایی؛ می توان شاهد شکوفایی تولید بود.

رضا رستمی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به شعار سال 1400 مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تولید و فعالیت های ارزش افزوده در پسکرانه بنادر ایران رخ دهد، اظهار داشت: پسکرانه بنادر ایران، ظرفیت فوق العاده ای برای تولید و صادرات به همراه دارند که با حمایت، پشتیبانی و رفع موانع می توان از این طریق شاهد شکوفایی اقتصاد کشور بود.

 

وی ادامه داد: تولید؛ بدون هموار شدن مسیر امکان پذیر نیست و در این زمینه ضرورت دارد، نهادهای قانونگذار، نه تنها در راستای موانع زدایی ها اقدام کنند بلکه باید از وضع قوانین و نیز صدور دستورالعمل ها و بخشنامه های گاه و بیگاه پرهیز کنند. 

 

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه تصور می کنم شعار سال تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، بخش دولتی و حاکمیتی را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: زمانی که صحبت از پشتیبانی و مانع زدایی می شود به طور حتم هدف بخش دولتی و حاکمیتی است که باید از سوی مجموعه های مربوطه مدنظر قرار گیرد.

 

رستمی افزود: آنچه مورد تاکید قرار دارد این است که نباید مانعی بر سر راه فعالیت بخش خصوصی گذاشته شود از اینرو با انجام پشتیبانی های لازم، حمایت های مناسب و ثبات اقتصادی، می توان اطمینان خاطر به سرمایه گذاران بخش خصوصی داد که نسبت به سرمایه گذاری در بخش های مختلف مبادرت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نباید روزانه قاعده و قانون وضع شود، بیان کرد: همین مسئله به معنای جلوگیری از ایجاد موانع جدید است، علاوه بر این باید موانع موجود از دوش بخش خصوصی برداشته شود و در عین حال بخش دولتی نباید با عینک سرمایه داری به بخش خصوصی نگاه کند چرا که مقوله سرمایه گذاری با سرمایه داری متفاوت از یکدیگر هستند.

 

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: سرمایه گذار باید با سرمایه گذاری موجبات تولید و اشتغال آفرینی را فراهم کند و در این مسیر نیازمند پشتیبانی بخش دولتی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پروژه توسعه بندر چابهار توسط هندی ها به کجا رسید؟

س فروردین 17 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه تا پایان ماه مه یا اردیبهشت ماه، هند فعالیت کامل خودش در چابهار را آغاز خواهد کرد، تأسیسات هندی که در مجاورت دریایی عمان افتتاح می ‌شود، هدفش تسهیل تجارت بیشتر بین آسیای جنوبی، آسیای مرکزی و خاورمیانه با دور زدن مسیر پاکستان است. به گزارش […]

همچنین بخوانید: