ورود ۱۲۰ هزار گردشگر نوروزی به جزیره قشم/ورود خودرو‌های غیر بومی به قشم ممنوع شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علیرضا امری کاظمی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده در ایام نوروز ۱۵۰ هزار نفر به جزیره قشم تردد کرده‌اند که با تفکیک بومیان جزیره، حدود ۱۲۰ هزار نفر از این تردد‌ها به گردشگران اختصاص داشته است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم، ادامه داد: ۶۰ درصد گردشگران از طریق لندینگ‌کرافت و با خودروی شخصی به جزیره قشم وارد شدند.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین ۳۰ درصد گردشگران از طریق اسکله‌های دریایی و ۱۰ درصد از طریق هواپیما وارد جزیره شده‌اند.

امری کاظمی با اشاره به اینکه در نوروز ۹۹ ورود گردشگران به جزیره قشم به دلیل قرنطینه ممنوع بود، یادآور شد: ورود گردشگران به قشم در نوروز ۱۴۰۰ در مقایسه با  ورود ۷۵۰ هزار نفر گردشگر در نوروز ۹۸، به یک پنجم کاهش یافته است.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، بیان داشت: با توجه به شرایط در نظر گرفته شده جهت ورود گردشگران به جزیره قشم، در ایام نوروز شاهد کاهش چشمگیر تراکم مسافران نوروزی در مبادی ورودی جزیره بودیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز وضعیت شیوع کرونا در جزیره زرد بود، یادآور شد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد قشم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از تمام گردشگران ورودی به جزیره قبل از ورود تست کرونا به عمل آمد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم، تاکید کرد: همچنین گردشگرانی که قصد سفر به قشم را داشتند باید در اپلیکیشن قشم زیبا ثبت نام کرده و نام آن‌ها جهت اقامت در مرکز اقامتی مجاز رزرو و ثبت می‌شد.

امری کاظمی ضریب اشغال هتل‌های قشم را در ایام نوروز ۴۰ تا ۶۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین ۲۰ درصد ظرفیت اقامتگاه‌های بوم گردی در ایام نوروز اشغال شد.

این مقام مسئول در منطقه آزاد قشم، عنوان کرد: تمام اقامتگاه‌های مجاز در جزیره قشم به صورت روزانه توسط کارشناسان سازمان منطقه آزاد قشم مورد پایش قرار گرفت تا از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها اطمینان حاصل شود.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین در ایام نوروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان سفر گردشگران از مقصد قشم به جزایر هنگام، هرمز و لارک فراهم بود.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه بعد از ایام نوروز وضعیت کرونا در جزیره از زرد به نارنجی تغییر یافت، اذعان داشت: بر اساس اعلام ستاد کرونا، سفر خودرو‌های غیر بومی هم اکنون به جزیره قشم ممنوع است.

امری کاظمی، اذعان داشت: همچنین ورود گردشگران از طریق پرواز‌ها و اسکله‌های دریایی نیز بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی ستاد کرونا صورت می‌گیرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سازمان بنادر؛ در صف مقدم فعالیت هاى اقتصادى کشور قرار دارد/ پسکرانه بنادر؛ باید به محل فعالیت هاى تولیدى و ارزش افزوده اى تبدیل شود/ مجلس آماده اصلاح و حذف قوانین مانع آفرین در حوزه تولید

چ فروردین 18 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه رییس کمیته بنادر و دریانوردى مجلس شوراى اسلامى، سازمان بنادر و دریانوردى را در صف مقدم فعالیت هاى اقتصادى کشور توصیف کرد و گفت: پسکرانه بنادر باید به محل فعالیت هاى تولیدى و ارزش افزوده اى، به منظور رونق اقتصادى کشور تبدیل شود. […]
سازمان بنادر، فعالیت هاى،صف مقدم،رییس کمیته بنادر و دریانوردى مجلس

همچنین بخوانید: