بیش از ۲۸۰۰تن انواع آبزیان در کرمان تولید شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا، رها ابوالقاسمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: البته در بخش تولید ماهیان خاویاری و زینتی و زالو در سال گذشته نسبت به مدت مشابه با افزایش تولید روبرو بودیم و تعداد ۹ میلیون قطعه ماهیان زینتی و ۵۰۰ هزار قطعه زالوی طبی تولید شد.

وی بیان کرد: با اجرای موفق پروژه مکانیزه تولید ماهیان خاویاری به ظرفیت ۵۰ تن در شهرستان کرمان که از سال ۹۴ به بهره برداری رسیده است و در سال ۹۹ تولید ۱۰۰ تن گوشت (بیوماس) ماهیان خاویاری در این منطقه را شاهد بودیم.

مدیر شیلات استان کرمان ادامه داد: تولید ماهیان خاویاری در کرمان نشان می دهد این منطقه شرایط مطلوب جهت توسعه پرورش این گونه با ارزش داشته که می توان در کنار فعالیت های کشاورزی و صرفا با استفاده از آب مورد استفاده جهت آبیاری باغات و مزارع نسبت به پرورش ماهیان خاویاری مبادرت نمود تا علاوه بر افزایش بهره وری استفاده از آب، باعث غنی تر شدن آب، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و ارزآوری شود.

وی تصریح کرد: همچنین با بهره گیری از آب های شور و غیرقابل استفاده در بخش کشاورزی ، بهره برداری از بزرگترین مرکز تولید و پرورش آرتمیای کشوردر منطقه نوق شهرستان رفسنجان با ظرفیت سه تن سیست و ۳۰ تن بیوماس انجام شد که در حال حاضر تولید ۴۵ تن انواع فرآورده های این محصول در سال ۹۹ گویای این مطلب است که می توان به هدف تولید در راستای جلوگیری از خروج ارز از کشور و توسعه صادرات غیر نفتی دست یافت.

ابوالقاسمی اظهار داشت:برای سال ۱۴۰۰ نیز تولید آبزیان در استان کرمان بر مبنای رقم  سه هزار و ۳۰۰ تن هدف گذاری شده است که امید می رود با رفع موانع تولید، درراستای تحقق شعار سال جاری با نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدائی ها به این رقم برسیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نیروی دریایی سپاه در مسیر قوی شدن لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد

چ فروردین 18 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در اولین مراسم صبحگاه مشترک نظامی سال جدید در ستاد فرماندهی این نیرو در بندرعباس، در جمع فرماندهان و آحاد پاسداران و رزمندگان با اشاره به نامگذاری و تعیین شعار سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری (مد ظله […]

همچنین بخوانید: