مهندسی معکوس سیستم کنترل و مدارات الکترونیکی یک شناور ASD

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از ساخت یک تجهیز کاربردی شناورهای ملکی با استفاده از توان متخصصین این شرکت و شرکت های دانش بنیان داخلی خبر داد

به گزارش مرین‌پرس، عباس اسدروز، اظهار داشت: پشتیبانی و اعتماد به توانمندی کارکنان سازمان و شرکتهای دانش بنیان داخلی و رفع موانع و فراهم آوری زمینه شکوفایی دانش و تخصص آنان، برگ زرینی دیگری را بوجود آورد تا شکست هرچه بیشتر تحریم‌های ظالمانه نمود پیدا کند و نیازهای صنعت نفت بدست متخصصین داخلی مرتفع شود.

اسدروز ادامه داد: عملیات تخصصی پهلودهی و جدا سازی در این شرکت با استاندارد روز دنیا به عنوان یک ماموریت محوله از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: یکی از شناورهای ملکی شرکت که وظیفه عملیات پهلودهی و جداسازی نفتکشها و همچنین مقابله با حریق و انواع دیگر خدمات دریایی را بر عهده دارد به دلیل مشکل در  سیستم کنترل سرعت از مدار کار عملیاتی خارج شد .

وی افزود: این شناور از نوع ASD دارای سیستم رانش از نوع Z/P بوده که بروزترین و جدیدترین سیستم در سطح شناورهای یدک کشی در دنیا می باشد و ساخت شرکتهای ژاپنی است.

اسدروز ادامه داد: پس از کارشناسی و عیب یابی توسط مهندسین برق و ابزاردقیق اداره عملیات دریایی مشخص گردید که کارت الکترونیکی M/E CONTROL  دچار اختلال در ارسال فرمان کنترل سرعت دیزل شده و نوسان شدید RPM را بهمراه دارد که با انجام اقدامات اولیه شناور با ۶۰ درصد توان خود در مدار عملیاتی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح نمود: درخواست تامین اینگونه قطعات به علت وجود تحریم های ظالمانه بین المللی تقریبا غیرممکن بوده و با  برقراری ارتباط با شرکت سازنده هیچ پاسخ مثبتی به علت وجود تحریم های ظالمانه بین المللی دریافت نشد و با توجه به اینکه خارج از سرویس بودن این شناور، مبالغ هنگفت هزینه اجاره شناور استیجاری به شرکت وارد می کرد، مهندسین و کارشناسان تعمیرات مدیریت های عملیات و تدارکات و امور کالا با همکاری یکی از شرکتهای دانش بنیان اقدام به عیب یابی و مهندسی معکوس سیستم کنترل و مدارات الکترونیکی شناور نموده و طرح و ایده ساخت قطعه الکترونیکی SOFT DRIVE  جهت کنترل نوسان سرعت موتور انجام و با صرف قریب به ۴۰۰ نفر ساعت کارگروهی اقدام به ساخت  و تولید تجهیز مورد نظر و راه اندازی سیستم نموده و شناور  با توان ۱۰۰ درصد به مدار عملیاتی برگشت.

اسدروز تاکید کرد: با انجام این کار، هزینه های هنگفت تعمیراتی و حضور تیم متخصص شرکت سازنده صرفه جویی شد و همچنین هزینه روزانه اجاره شناور استیجاری نیز به مجموع صرفه جویی های ساخت داخل تجهیز مورد نظر اضافه گردید که این هزینه ها بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی را بهمراه داشته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امضای قرارداد ساخت سیلوی ۳۰ هزار تنی غلات در بندر نوشهر

ش فروردین 21 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس ، محمدتقی انزان پور صبح امروز شنبه در حاشیه امضای قرارداد با شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت سیلوی ۳۰ هزار تنی غلات در بندر نوشهر افزود: این سیلو با سرمایه گذاری ۴۰۲ میلیارد ریالی در مدت دو سال به بهره برداری […]

همچنین بخوانید: