ماجرای تلف شدن ماهیان در مزرعه پرورش ماهی در لردگان چیست؟

1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/چهارمحال و بختیاری یکی از صاحبان مزرعه پرورش ماهی در شهرستان لردگان مدعی شده، علت تلف شدن ماهیانشان در چند روز گذشته ورود پساب کارخانه پتروشیمی به منابع آبی پایین دست این کارخانه است.

به گزارش مرین‌پرس، روز گذشته کلیپی در فضای مجازی با موضوع تلف شدن ماهیان در مزرعه پرورش ماهی در شهرستان لردگان منتشر شد، شخصی در این کلیپ مدعی شده که علت تلف شدن ماهیان ورود پساب کارخانه پتروشیمی به منابع آبی است.

وی معتقد است از ابتدای آغاز احداث کارخانه پتروشیمی در شهرستان لردگان بارها و بارها پساب این کارخانه موجب خسارت به اراضی کشاورزی، مزارع پرورش ماهی و … شده، خبرنگار مرین‌پرس صحت این کلیپ منتشر شده را از مسئولان متولی جویا شده است.

شهرام احمدی مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با مرین‌پرس با اشاره به اینکه پس از اعلام گزارشی مبنی بر ورود پساب کارخانه پتروشیمی به مزارع شیلات ماهی اکیپی برای بازدید و پایش وضعیت به محل اعزام شد، اظهار کرد: نمونه‌برداری‌های لازم از این مزرعه پرورش ماهی و خروجی‌های این کارخانه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: تا مشخص نشدن نتایج آزمایشات نمی‌توان در رابطه با علت تلف شدن ماهیان در این مزرعه اظهار نظر کرد، پس از آنالیز آزمایشات نتایج رسانه‌ای خواهد شد.

احمدی تاکید کرد: اگر ورود پساب کارخانه پتروشیمی لردگان به مزرعه پرورش ماهی تائید شود، قطعا برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

رضا کریمی معاون امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص تلف شدن ماهیان در  یکی از مزارع پرورش ماهی در شهرستان لردگان، اظهار کرد: علت موضوع هنوز مشخص نشده است و باید منتظر نتایج آزمایشات باشیم.

همچنین رستم پور، سخنگو و روابط عمومی پتروشیمی لردگان در گفت‌وگو با مرین‌پرس، اظهار کرد: پساب پتروشیمی لردگان توسط کارشناسان زیست‌محیطی چهارمحال و بختیاری به‌صورت روزانه پایش و نمونه‌گیری  و  این نمونه‌های دریافتی در خارج  از مجموعه پتروشیمی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون تمام نمونه‌های دریافتی از پتروشیمی لردگان در نرم استاندارد بوده است، گفت: مزرعه شیلات مذکور در کلیپ منتشر شده در فضای مجازی، شش کیلومتر با پتروشیمی لردگان فاصله دارد و بر اساس نمونه‌گیری‌های انجام شده رد ادعای صاحب مزرعه قابل اثبات است.

رستم‌پور خاطرنشان کرد: اما در راستای حفظ حقوق مردم و جلوگیری از هرگونه تضییع حقوق، پتروشیمی لردگان منتظر اعلام نتایج بررسی کارشناسان مربوطه خواهد ماند.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

یک دیدگاه برای “ماجرای تلف شدن ماهیان در مزرعه پرورش ماهی در لردگان چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خزر مواج است/ صیادان احتیاط کنند

ی فروردین 22 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس،  مدیرکل هواشناسی گیلان گفت:: دریای خزر امروز با ارتفاع موج یک متر تا ۳۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی از غروب با احتیاط مناسب است.محمد دادرس افزود: دریای خزر فردا با ارتفاع موج ۲۰ تا ۷۰ سانتی متر برای اینگونه فعالیت‌ها گاهی با احتیاط مناسب […]

همچنین بخوانید: