کشتی‌ها زیر پوشش بیمه حملات سایبری قرار می‌گیرند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کشتی‌ها زیر پوشش بیمه حملات سایبری قرار می‌گیرند

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، با توجه به اینکه از اول ژانویه ۲۰۲۱ بر اساس دستورالعمل‌های سازمان IMO کشتی‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل ایمنی در مقابل حملات سایبری هستند به همین جهت مؤسسه Steamship Mutual از راه‌اندازی یک پوشش جدید بیمه دریایی برای تامین خسارت کشتی‌ها در مقابل حملات سایبری خبر داد. البته کشتی‌ها به  شرطی تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند که دستورالعمل‌های سایبری را کاملاً رعایت کرده باشند. ضمن اینکه بیمه شدن کشتی در مقابل خسارات سایبری اختیاری بوده و مالکان باید آمادگی خود را  به مؤسسات بیمه اعلام کنند.

بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی این موسسه منتشر شده است  مالکان کشتی می‌توانند سیستم‌ها و داده‌ها‌ی خود را به منظور تأمین خسارت ناشی از حملات سایبری بیمه کنند و این پوشش نه تنها ­­­از آسیب‌های ناشی از حمله سایبری به کشتی محافظت می‌کند بلکه از هرگونه مشاوره و کمک  نیز مضایقه  نمی‌کند.

در این اطلاعیه تأکید شده است پوشش بیمه‌ای فقط مربوط به حوادثی است که در دریا به کشتی وارد می‌شود و شامل دفاتر ساحلی و یا سایر املاک متعلق به شرکت‌های کشتیرانی نمی‌شود در این راستا یک دوره آموزش رایگان به صورت آنلاین در زمینه امنیت سایبری دریایی به منظور افزایش آگاهی خدمه از تهدیدات سایبری برگزار خواهد شد و در این دوره‌ها که در ۱۰ مرحله صورت خواهد گرفت تهدید ات سایبری، فیشینگ، وب‌گردی، بدافزار‌ها و سایر تهدیدات سایبری آموزش داده خواهد شد.

“Jonathan Evans” یکی از اعضای شرکت Steamship Kennedys که در این پروژه با مؤسسات AXIS و Steamship Mutual همکاری خواهد کرد در این ارتباط گفت: ۶۴ دفتر حقوقی این شرکت در سراسر جهان با وکلای آموزش دیده در زمینه سایبری به ویژه در انگلیس، اروپا، اقیانوسیه، آمریکای لاتین، ایالات متحده و برمودا فعالیت دارند و این پروژه بیمه شدن کشتی‌ها به آنها این اجازه را می‌دهد که هرچه سریعتر و یکپارچه‌تر به یک رویداد سایبری در هر مکان پاسخ مناسب بدهند.

وی گفت: این پروژه بیمه‌ای در دسترس همه کشتی‌هایی است که مایلند از آن استفاده کنند و صرفاً در زمینه کشتی‌های تجاری به کار می‌رود و شامل قایق‌های تفریحی و کشتی‌های مسافربری نخواهد  بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمل دریایی محصولات کشاورزی جنوب کرمان برای اولین بار

ی فروردین 22 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با  اعلام خبر اخذ و صدور مجوز حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان توسط کشتی از مبدا بندر امیرآباد به بنادر اکتائو در کشور روسیه و کوریک در کشور قزاقستان، از صادرکنندگان منطقه خواست جهت استفاده از ظرفیت […]

همچنین بخوانید: