زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، عبدالکریم گراوند عصر یکشنبه در بازدید از روند توسعه بندر کنگان اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه دریا و بندر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که نقش مهمی در اقتصاد و معیشت مردم دارد.

وی ادامه داد: در راستای بهبود وضعیت بنادر استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و شاهد افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بنادر هستیم و طرح‌های توسعه مهمی نیز در دست اجرا است.

استاندار بوشهر به ظرفیت‌های بندر کنگان در جنوب استان بوشهر اشاره کرد و افزود: طرح توسعه موج شکن بندر کنگان یکی از اقدامات مؤثر در حوزه دریایی و بندری است که با جدیت پیگیر تکمیل آن هستیم.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق مطالبات مردم کنگان، طرح توسعه موج شکن بندر کنگان با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان اجرایی و اعتبارات آن در سفر استانی هیئت دولت به استان بوشهر تخصیص یافت.

گراوند با تقدیر از پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه اسکله کنگان، ضمن رضایتمندی از اقدامات انجام شده، تاکید کرد: تسریع در اجرای طرح توسعه موج شکن‌های بندر کنگان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه طرح و توسعه این بندر، امکان تردد کشتی‌هایی با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ تنی فراهم می‌شود و این مهم نه تنها باعث رونق بیشتر اقتصادی این بندر بلکه در بحث اشتغال و معیشت مردم نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴

د فروردین 23 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه بهره برداری از کشتی باری بدون آلایندگی که انرژی لازم را از باد و سوخت هیدروژن تامین می کند، از سال 2024 آغاز خواهد شد. پس از برگزاری مزایده 6 ماهه با حضور 31 شرکت مالک کشتی در اروپا، قرارداد ساخت کشتی باری […]
بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴

همچنین بخوانید: