افزون بر پنج میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، قاسم عسکری‌نسب روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری، دو میلیون و ۵۰۴ هزار و ۶۹۷ تن مربوط به  فرآورده‌های نفتی بود.

وی ادامه داد: هم‌چنین دو میلیون و ۸۴۲ هزار و ۳۰۶ تن کالاهای غیرنفتی شامل (میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی) بود که به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان بیان داشت: در مجموع شاخص ها رشدی ۳۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

عسکری‌نسب به تدابیر اتخاذ شده در راستای رفع تمرکز زدایی و متنوع‌سازی با هدف تقویت بنادر کوچک به عنوان یکی از اولویت مهم سازمانی اشاره کرد و گفت: بندر چارک، بندر آفتاب، بندر شیوء و بندرلنگه در ۱۲ ماهه سال ۹۹ به رغم وجود تحریم‌ها و شرایط متاثر از ویروس کرونا به‌عنوان کانون‌های مهم تخلیه و بارگیری در غرب استان هرمزگان رشد تصاعدی داشتند.

اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان و پایتخت ترانزیت خودرو کشور با پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری پشتیبانی نیمی از جزایر کشور را برعهده دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ورود ۲۵ جنگنده چینی به خاک تایوان / احتمال افزایش تنش‌ها

د فروردین 23 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع تایوان از ورود ۲۵ فروند جنگنده معلق به ارتش چین به مقر متعلق به نیروهای چینی در تایوان خبر داد. بر اساس این گزارش، وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که از این تعداد هواپیمای جنگی، ۱۸ […]

همچنین بخوانید: