راه اندازی اکیپ مقابله با دزدی دریایی در خلیج گینه

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 

راه اندازی اکیپ مقابله با دزدی دریایی در خلیج گینه

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، این اکیپ به منظور جلوگیری از تهدید‌ها، مقابله با افزایش خطرات تشکیل شده که در آن چند کشور شامل نیجریه، بنین، کامرون، ساحل عاج، جمهوری دموکراتیک کنگو، گینه استوایی، گابن، غنا، سائو تومه و پرینسیپ و توگو همکاری دارند.

بر اساس این گزارش در سال ۲۰۲۰ سطح نا‌امنی و خطر دزدی دریایی در خلیج گینه به شدت افزایش یافت و حملات متعددی در این منطقه علیه کشتی‌ها صورت گرفت که بر اساس آمار‌های منتشر شده ۱۳۵ مورد از حوادث دریایی در این منطقه در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد.

این گزارش حاکی است هدف از تشکیل این اکیپ که نیرو‌های نظامی کشور‌های یاد شده نیز در آن نماینده دارند همکاری موثر برای جلوگیری از گسترش دامنۀ حملات به کشتی‌ها و اعتماد‌سازی بین اعضای صنعت کشتیرانی است و همچنین اشتراک گذاری اطلاعات به کشتی‌هایی است که به این منطقه سفر می‌کنند.

قرار است گشت‌های دریایی با استفاده از نیرو‌های دریایی و هوایی ضمن اسکورت کشتی‌ها با دزدان دریایی مقابله کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شهید رجایی، بندر اقیانوسی ایران و راه‌ های عبور از شرایط تحریم

چ فروردین 25 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه بندر شهید رجایی یکی از ۷۱ فعال و در عین حال بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور است که از دهه ۶۰ تاکنون پذیرای میلیاردها تُن کالای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به داخل و خارج از کشور بوده و امروز هم توانسته از تحریم‌ های ظالمانه آمریکا عبور […]

همچنین بخوانید: