ایجاد تغییرات در کانال سوئز بعد از حادثه مسدود شدن این کانال

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مسئولین اداره کانال سوئز قصد دارند با گسترش عرض آبراه در بخش هایی از کانال و خرید یدک کش های قوی تر از بروز مشکلات مشابه جلوگیری کنند.

این کانال یک نقطه حیاتی در جریان تجارت جهانی بوده و حادثه ماه گذشته به گل نشستن یک کشتی کانتینری در این کانال، اهمیت این کانال را بیش از پیش برجسته کرد. 

کشتی Ever Given با طول 400 متر در کل عرض کانال متوقف شد و  به مدت ۶ روز تمام ترافیک این آبراه و جابجایی ده ها میلیارد دلار کالا را متوقف کرد.

اسامه ربیع، رئیس اداره کانال سوئز در یک مصاحبه با رویترز، اعلام کرد که این اداره ممکن است اقداماتی در راستای گسترش عرض این آب راه با توجه به ابعاد مجاز حداکثری شناورهای عبوری از این کانال، در دستور کار داشته باشد.

در همین راستا مقامات اداره کانال سوئز اعلام کردند که قصد خرید یدک کش های جدید با قدرت کشش بیشتر برای عملیات های احتمالی در صورت بروز مجدد حوادث اینچنینی دارند.

به گل نشستن کشتی ها در این کانال اتفاقی معمول و متداول است، اما به ندرت منجر به اختلال عمده در کانال می شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پرونده صید ماهیان دریایی مازندران با کاهش ۲۸ بسته شد

چ فروردین 25 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش ایرنا ، آخرین مهلت فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در مازندران ۱۵ فروردین ماه بود که سازمان شیلات ایران در پاسخ به درخواست ماهیگیران آن را به مدت ۱۰ روز در آب های ساحلی شرقی و پنج روز برای مناطق مرکزی و غربی […]
پرونده صید ماهیان دریایی مازندران با کاهش ۲۸ بسته شد

همچنین بخوانید: