آمریکا به حامیان استقلال تایوان سیگنال اشتباه ارسال نکند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در سخنانی اعتراض پکن به سفر هیأت غیررسمی آمریکایی به تایوان را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این خصوص اعلام کرد: در این باره، ما اعتراض شدید خود را به آمریکا اعلام کرده ایم و از آنها می‌خواهیم تا از ارسال هرگونه سیگنال اشتباه به نیروهای حامی استقلال تایوان خودداری کنند.

«ژائو لیجیان» در این خصوص ادامه داد: اقدام آمریکا پایه های صلح و ثبات در تنگه تایوان و روابط میان پکن و واشگتن را متزلزل می کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از «کریس داد» سناتور سابق، «ریچارد آرمیتاژ» و «جیمز اشتاینبرگ» معاونین اسبق وزارت خارجه آمریکا خواسته بود تا سفری غیر رسمی به تایوان داشته باشند؛ اقدامی که می‌تواند نشانه‌ای از مواضع شخصی او در قبال تحولات این منطقه باشد که چین آن را بخشی از تمامیت ارضی خود تلقی می‌کند.

این هیئت غیر رسمی در چهل و دومین سالگرد تصویب قانون روابط با تایوان در مجلس سنای آمریکا، عازم تایپه است.

این اقدام پس از آن انجام می‌گیرد که روز جمعه، وزارت خارجه آمریکا از صدور دستورالعمل‌های جدید مبنی بر کاهش محدودیت روابط دیپلماتیک با تایوان خبر داده بود.

اقدام آمریکا در حالی است که طبق اصل چین واحد، واشنگتن و شرکایش حق برقراری رابطه دیپلماتیک مستقیم با تایوان را ندارند.

چین همواره به آمریکا و متحدان غربی‌اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت‌یابی چین، دست به اقداماتی می‌زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می‌دهد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۵۶ میلیون قطعه بچه ماهی بومی در مرکز تکثیر آبزیان سوسنگرد تولید شد

چ فروردین 25 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه  فتح‌اله ابوعلی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بچه ماهی‌های بومی از گونه‌های عنزه، برزم، شیربت، بنی و گطان بودند.وی از شروع فصل تکثیر ماهیان بومی در مرکز تکثیر آبزیان سوسنگرد به عنوان تنها مرکز تکثیر ماهیان بومی در خاورمیانه خبر داد و گفت: […]

همچنین بخوانید: