طرح استحصال و تفکیک اتان مجتمع پتروشیمی عسلویه افتتاح شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طرح استحصال و تفکیک اتان مجتمع پتروشیمی عسلویه افتتاح شد

 

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس از بوشهر، مدیرعامل گروه توسعه انرژی تدبیر در آیین افتتاح واحد تفکیک سی تو پلاس مجتمع پتروشیمی در عسلویه اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه در سخت‌ترین شرایط تحریمی کشور آغاز شد و به پایان رسید.

پرویز راحت افزود: در فشار حداکثری که رئیس جمهور سابق آمریکا تصور می‌کرد می‌تواند مانع از فعالیت مردم ایران شود این پروژه آغاز و در همان فشار حداکثری مراحل اجرایی، پیش راه اندازی، عملیاتی و افتتاح آزمایشی انجام شد.

وی بیان کرد: این پروژه با مجوز دولت تدبیر و امید با پیشنهاد وزیر نفت و تائید رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و با سرمایه گذاری ستاد توسط هلدینگ توسعه انرژی تدبیر و با گشایش اولین اعتبار اسنادی در سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

وی ادامه داد: تکمیل این پروژه در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بیانگر عزم و اراده قوی نظام جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف خود است.

راحت یادآورشد: این پروژه با دریافت سالانه ۳.۳ میلیون تن مواد میانی پتروشیمی این مواد را از پالایشگاه مهر دریافت و تبدیل به ۱.۳ میلیون تن اتان برای واحد‌های الفین پتروشیمی، یک میلیون تن میعانات گازی شیرین و ۶۰۰ هزار تن پروپان، ۴۰۰ هزار تن بوتان این بخش در عسلویه انجام می‌شود و این محصولات با احتساب قیمت فعلی بازار سالانه بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد.

مدیرعامل گروه توسعه انرژی تدبیر گفت: سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه حدود یک میلیارد دلار بوده است و در نتیجه درآمد سالانه در مدت یک سال سرمایه گذاری را پاسخ می‌دهد.

وی بیان کرد: فرآورده‌های استحصال شده در این پروژه قبل از افتتاح این پروژه به صورت سوخت در شبکه گازی کشور به مصرف سوخت می‌رسیده و اکنون با احتساب این فعالیت انجام شده هم محیط زیست و هم ارزش اقتصادی بالایی را برای کشور ایجاد کرده است.

راحت با بیان اینکه این پروژه از مصادیق واقعی اقتصاد مقاومتی است افزود: ستاد اجرایی فرمان امام از ابتدا تاکید داشت که این پروژه با حداکثر ساخت داخل و اجرا توسط متخصصان و سازندگان صنایع داخلی انجام شود.

وی ادامه داد: با استفاده از ۲۵۱ سازنده در ۱۸ استان و ۲۵۷ پیمانکار داخلی و بیش از ۶۰ درصد ساخت داخل و استفاده از بهترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا این پروژه به بهره برداری رسیده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آیا دریای شمال می‌تواند جایگزین کانال سوئز باشد؟

ج فروردین 27 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، “Max Schwerdtfeger” تحلیلگر و کارشناس ارشد دریایی به  بررسی جایگزینی احتمالی دریای  شمال به جای کانال سوئز پرداخته و از قول مسئولان روسیه پیشنهاد استفاده  از دریای شمال را داده، اما در ادامه از قول برخی از مدیران خطوط کشتیرانی […]

همچنین بخوانید: