۳۷ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای تایباد رهاسازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد ماهی از نوع کپور طلایی است که در هفت استخر این شهرستان رها شده و در حال پرورش است.

جواد اعتضادی افزود: وزن ماهیان پرورشی پنج تا ۱۰ گرم بوده و از استان‌های شمالی کشور خریداری شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۲ استخر ماهیان گرم آبی و ۲ استخر ماهیان سرد آبی در این شهرستان فعال است و ۷۰ درصد استخرهای پرورش ماهی گرم آبی این شهرستان در بخش میان ولایت تایباد فعال است که زمینه اشتغال ۳۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: طول دوره پرورش ماهی گرم آبی ۱۵ ماه و ماهیان سرد آبی چهار ماه است و سالانه به طور میانگین افزون بر ۱۷۰ تن انواع ماهی گرم آبی و سرد آبی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف سراسر استان خراسان رضوی می شود.

اعتضادی استفاده مناسب از منابع آب، کاهش مصرف کود شیمیایی، افزایش سرانه مصرف ماهی و کمک به اشتغال زایی در منطقه را از مهمترین مزایای استفاده از استخرهای چند منظوره کشاورزی دانست.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۹۰ درصد استخرهای پرورش ماهیان این شهرستان ۲ منظوره است.

سال گذشته افزون بر ۱۴۵ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی و سرد آبی در استخرهای شهرستان تایباد رهاسازی شد.

پرورش ماهی در تایباد ۳۰ خانوار بهره بردار دارد.
شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رخدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

ش فروردین 28 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه رییس مرکز تکثیر و حفاظت از ذخایر ماهیان خاویاری شهید مرجانی گلستان گفت: امسال برای نخستین بار تکثیر یک قطعه فیل‌ماهی پرورشی در این مرکز انجام شد که از این ماهی پنج کیلوگرم تخم سیال و ۵۵ هزار قطعه لارو به دست آمد. ** حمیدرضا کیا […]

همچنین بخوانید: