بازنگری فوری در تصویب نامه جایگزینی شناور‌های سنتی انجام شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

بازنگری فوری در تصویب نامه جایگزینی شناور‌های سنتی انجام شود

‌به گزارش مرین‌پرس، در نامه محمدرضا دشتی اردکانی به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آمده است: عطف به مصوبه مورخ ۱۷ اسفند ۹۹ هیئت وزیران با عنوان برنامه جایگزینی شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن موارد زیر متذکر می‌شود:

اجرای مصوبه مذکور با شرایط تعریف شده در متن آن مشکلات جدی برای ملوانان و دریانوردان سنتی خلیج فارس و دریای عمان ایجاد کرده و عملاً تحقق این مصوبه در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها، سد و مانعی جدی برای مشاغل سنتی و توسعه پایدار کشور است.

فارغ از موضوع یادشده، لازم به یادآوری است مهارت‌های سنتی ساخت لنج ایرانی و دریانوردی آن در خلیج فارس که در فهرست میراث جهانی ناملموس یونسکو توسط ایران به ثبت رسیده و دولت مکلف است نسبت به پاسداری از این میراث فرهنگی جهانی اقدامات لازم را معمول کند. متأسفانه به نظر می‌رسد با ابلاغ و اجرای این تصویب نامه در عمل ریشه‌های فرهنگی و اقتصادی این سنت تاریخی و فرهنگی کشور از بین خواهد رفت.

با عنایت به موارد فوق الذکر از آن مقام عالی خواهشمند است دستور فرمائید با بازنگری فوری در متن آن تصویب نامه شرایطی فراهم آید تا ضمن رفع نگرانی‌ها از مسائل امنیتی و جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه پاسداری و حمایت از این میراث جهانی نیز مورد نظر قرار گیرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیام مدیرعامل ایزوایکو به مناسبت روز ارتش – ایزوایکو

ی فروردین 29 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه     بسم الله الرحمن الرحیم   نام وطن تداعی کننده خانه آب و اجدادی هر فرد میهن پرست بوده و هست و حفاطت و حراست از مرزهای این سرزمین پرگهر وظیفه ای بسیار حساس و با ارزش […]

همچنین بخوانید: