موضوعات: سیاسی نظامی

اتکا بر دانش بومی در ارتش/ ارتقای توانمندی‌های نظامی کشور غیرقابل توقف است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش:

اتکا بر دانش بومی در ارتش/ ارتقای توانمندی‌های نظامی کشور غیرقابل توقف است


امیر دریادار دوم عرشه عبدالوهاب طاهری گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از دانش بومی جهت ارتقای توانمندی‌ها و دستاوردهای تسلیحاتی خود می‌کوشد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار دوم عرشه عبدالوهاب طاهری صبح امروز در مراسم رژه خودرویی نیروهای مسلح گیلان به‌مناسبت روز ارتش اظهار داشت: در روز ارتش، یاد شهدا و سپهبدهای اخلاص همچون شهید صیاد شیرازی، شهید قرنی و شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی می‌داریم.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: درایت و ژرف‌اندیشی امام راحل در نامگذاری 29 فروردین به‌عنوان‌ روز ارتش باعث دمین روح الهی و اعتقاد الهی در کالبد ارتش و حیات مجدد آن شد.

وی با اشاره به حماسه‌آفرینی ارتش جمهوری اسلامی در 8 سال دفاع مقدس با بهره‌گیری از روحیه ایمانی و اعتقادی راسخ گفت: ارتش جمهوری اسلامی امروز با بهره‌گیری از دانش متخصصان خود و دانش بومی در جهت ارتقای توانمندی‌ها و دستاوردهای تجهیزاتی و تسلیحاتی خود می‌کوشد و در این عرصه حماسه‌آفرین است

امیر دریادار دوم طاهری به‌ نقش‌آفرینی‌ ارتشیان در مقابله با بیگانگان اشاره و بیان کرد: ارتش با‌ حماسه‌های خود در واقع آسایش، امنیت و عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد و خالصانه در تمام رخدادها و حوادث طبیعی با روحیه ایثار و از خودگذشتگی خود در گرفتاری‌ها و مشکلات همراه و در کنار مردم بوده است.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گیلان گفت: ارتش با هم‌افزایی با دیگر نیروهای مسلح همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی همواره در راستای اعتلای فرهنگ ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی می‌کوشد و در مقابل دشمنان می‌ایستد.

استاندار گیلان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد امام(ره)، شهدای ارتش و شهدای نیروی دریایی اظهار داشت: 29 فروردین ماه که به‌عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده در واقع روز اقتدار ملی و پاسداشت تلاش‌های خالصانه و شجاعانه همه ارتشیان فداکار و ولایتمدار است.

ارسلان‌ زارع ارتش جمهوری اسلامی را یادآور ایمان، اعتقاد راسخ، انضباط و حرکت در جهت منافع و مصالح کشور و مردم دانست و ابراز داشت: ارتش وظیفه پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی در سراسر مملکت و حراست از مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی ایران اسلامی را به شایستگی بر دوش دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: ارتشیان فداکار از نخستین روزهای پیروزی انقلاب همواره در صحنه‌های مختلف پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در راه ارزش‌ها، اسلام و ایران نشان دادند و برای اقتدار ایران، عزت و خدمت بی‌چشمداشت به مردم حتی در دشوارترین عرصه‌ها سرمشق و الگو بودند.

وی ارتش را مایه آرامش آحاد ملت ایران دانست و افزود: ارتشیان دریادل سال گذشته در دوران اوج همه‌گیری کرونا همواره در کنار مدافعان سلامت با همدلی حماسه‌ها آفریدند و تاریخ‌ساز شد که هرگز از یاد مردم کشورمان و گیلان نمی‌رود لذا از همه مجادهدت‌ها، تلاش‌ها و خدمات خالصانه آنان تشکر و قدردانی می‌کنم.



منبع

مدیر سایت