تحلیل سوانح دریایی ایران

زمان مطالعه: 1 دقیقه

تحلیل سوانح دریایی ایران

 

کتاب تحلیل سوانح دریایی ایران (سال ۱۳۹۸) از سوی معاونت امور دریایی، اداره کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین المللی و اداره ممیزی و بررسی سوانح سازمان بنادر و دریانوردی به رشته تحریر درآمده است.
کلیات و تعاریف، سوانح دریایی سال ۱۳۹۸ به تفکیک هر ماه، تحلیل سوانح دریایی بر اساس ماهیت وقوع، تحلیل تفکیکی صد مورد از سوانح دریایی سال ۱۳۹۸، سوانح دریایی بسیار شدید در سال ۱۳۹۸ و نکته‌های مدیریتی و تحلیل اجمالی عوامل اصلی و کلیدی شش فصل این کتاب را تشکیل می‌دهد.
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است امروزه شناور‌ها اغلب با در اختیار داشتن آخرین فناوری‌ها، به دریا می‌روند. اما بدون شک تجهیزات الکترونیکی به تنهایی نمی‌توانند از سوانح جلوگیری کنند و نیاز به هوش انسانی وجود دارد تا تعامل بین تجهیزات ایجاد نماید.
در این میان خطای انسانی، تصمیم گیری عامل انسانی و عملکرد او منجر به شکسته شدن کارکرد موثر این تجهیزات می‌شود و با وجود پیشرفته‌ترین تجهیزات الکترونیکی هنوز هم سانحه رخ می‌دهد. تصور می‌شود بیش از هشتاد درصد سوانح دریایی در نتیجه خطای انسانی به وقوع می‌پیوندد، برخی صاحب‌نظران بر این باورند که تقریباً همه سوانح دریایی در نتیجه خطای انسانی رخ می‌دهند که در این میان برای هشتاد درصد موارد مدرک مشخصی از اشتباه انسانی وجود دارد.  
کتاب تحلیل سوانح دریایی ایران در سال ۱۳۹۸ در ۲۰۸ صفحه توسط اسرار دانش منتشر شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پروش آبزیان در شهرستان نیر مدرن‌سازی می‌شود

س فروردین 31 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش ایرنا، شجاع اقبالی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از واحدهای پرورش ماهی در منطقه توریستی بولاغلار شهرستان نیر افزود: پرورش ماهی در این شهرستان با روش مکانیزه و مدرن در حال انجام است و ۱۸ مرکز پرورش ماهی در این شهرستان سالانه ۷۵۰ تن ماهیان سردابی […]
پروش آبزیان در شهرستان نیر مدرن‌سازی می‌شود

همچنین بخوانید: