تیرماه امسال؛ راه اندازی شناور تفریحی در مسیر چابهار- هرمزگان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تیرماه امسال؛ راه اندازی شناور تفریحی در مسیر چابهار- هرمزگان

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس اظهار داشت: در راستای توسعه سواحل مکران و جذب گردشگران، استان سیستان و بلوچستان ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت سرویس‌دهی مناسب به گردشگران را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: یکی از مهمترین این زیرساخت‌ها، توسعه شناور‌های مسافربری و شناور‌های تفریحی در آب‌های استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به علاقمندی سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت راه اندازی خط شناورهای تفریحی از مقصد چابهار به نقاط مختلف‌، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر موردی از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای راه اندازی خط تفریحی دریایی وجود داد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان از به آب اندازی شناور تفریحی بزرگ در آبهای چابهار با هدف تردد در مسیر چابهار- هرمزگان و چابهار – بوشهر در تیر ماه امسال خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر سرمایه گذار بخش خصوصی مراحل اخذ مجوز های لازم را برای تردد از مقصد چابهار به بنادر هرمزگان و بوشهر را طی می کند.

جلال زایی با اشاره به اینکه شناور مذکور از کشور امارات خریداری شده و هم اکنون در بندر بِن‌ علی امارات پهلو گرفته است، اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تیر ماه امسال این شناور وارد بندر چابهار خواهد شد تا از این مقصد فعالیت های گردشگری خود را آغاز کند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: شناور تفریحی مذکور دارای 240 اتاق است.

وی تاکید کرد: امید می رود با بهبود وضعیت شیوع کرونا در کشور، شاهد استقبال بسیار خوب گردشگران از سفر با این شناور تفریحی از مقصد چابهار باشیم.

جلال زایی در ادامه گفته‌های خود به راه اندازی شناوری که در گذشته بین مسقط و چابهار راه اندازی شده بود، اشاره کرد و بیان داشت: از آنجا که فعالیت این شناور بین‌المللی بود به دلیل شیوع کرونا، هیچ گونه پیگیری مجددی برای راه اندازی مجدد آن تا کنون صورت نگرفته است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: امیدواریم با رفع مشکلات ناشی از شیوع کرونا و برگشت وضعیت سلامت کشور به حالت قبل، مجدداً مذاکرات لازم با دولت عمان جهت راه اندازی خط دریایی مشترک در مسیر چابهار – مسقط صورت گیرد.

جلال زایی با بیان اینکه راه اندازی کشتی مسافربری در مسیر چابهار – عمان می‌تواند نقش مهمی در توسعه توریسم دریایی در آب‌های استان سیستان و بلوچستان و کشور ایفا کند، یادآور شد: امکان توسعه توریسم استان از طریق ارتباط با عمانی‌ها می‌تواند تحولی بزرگ در اقتصاد منطقه ایجاد کند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: همچنین از سوی دیگر راه اندازی خط مسافربری دریایی، امکان سفر ارزان تر به کشور عمان را فراهم خواهد کرد.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش هزینه های ترانزیت از کانال پاناما به تعویق افتاد

س فروردین 31 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه اداره کانال پاناما، اعمال تغییرات در هزینه های ترانزیت کانال را به منظور آمادگی بیشتر صنعت دریایی با هزینه های جدید، به تعویق انداخت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از جی کپتین، اداره کانال پاناما ( ACP) […]
افزایش، هزینه های ترانزیت، کانال پاناما، تعویق

همچنین بخوانید: