سازمان بنادر برای تحقق تولید در پسکرانه بنادر پیشگام شده است/ شرایط مطلوب براى فعالیت بنگاه هاى تولیدى در پسکرانه بنادر فراهم شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه



رییس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردى؛ در راستاى تولید در پسکرانه بنادر پیشگام شده است، گفت: باید شرایط مطلوب براى فعالیت بنگاه هاى تولیدى در پسکرانه بنادر فراهم شود.

سید‌محمد جعفری در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تولید و فعالیت های ارزش افزوده در پسکرانه بنادر ایران انجام شود، اظهار داشت: باید تمامى موانع پیش روى تولید از عوامل داخلى گرفته تا خارجى در کنار مواردى که شرایط تولید را تسهیل مى کند، شناسایى شود تا بتوان با نقشه راهى مناسب زمینه تولید در نقاطى از جمله پسکرانه بنادر که توجیه اقتصادى بیشترى دارند را فراهم کرد.

وى ادامه داد: مى توانیم مواد اولیه یا کالاى واسطه اى را به صورت موقت به پسکرانه بنادر وارد کنیم و صادرات مجدد را از این نقاط در دستور کار قرار دهیم، همچنین مى توان با تولید از طریق مواد اولیه داخلى در پسکرانه بنادر، صادرات را از این نقاط مدنظر قرار داد و از مزیت کاهش هزینه حمل و نقل که منجر به کاهش قیمت تمام شده کالا مى شود بهره برد.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردى در راستاى تولید در پسکرانه بنادر پیشگام شده است، عنوان کرد: مزیت دریایى و بندرى کشور امکان تعامل و ارتباط آسان تر با کشورهاى دنیا را در حوزه تجارى فراهم مى کند و باید بتوانیم از بنادر براى پویایى اقتصاد و ارز آورى استفاده کنیم.

جعفرى با اشاره به اینکه تولید در پسکرانه بنادر ایران اتفاق بسیار مهمى است، اظهار داشت: باید شرایط برد-برد براى بنگاه هاى تولیدى فراهم شود تا آنها نسبت به فعالیت اقتصادى و تولیدى در پسکرانه بنادر اقدام کنند و اینکه منافع ملى و منافع بخش خصوصى در کنار یکدیگر دیده شده و به بخش خصوصى و دولت به عنوان شرکاى تجارى سعى در همکارى هرچه بیشتر دارند.

وى با تاکید بر اینکه دولت و حاکمیت مى توانند با لحاظ مشوق هاى مالى، علاقمندى بخش خصوصى به فعالیت اقتصادى از جمله تولید را رقم بزنند، گفت: امروز فعالیت تولیدى در کشور سخت شده است و حضور در این عرصه نیازمند حمایت دولت است و باید با ارائه تسهیلات مناسب  جذابیت اقتصادى بیشترى براى بخش خصوصى ایجاد شود.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: باید از نگاه جزیره اى و یکجانبه بخش دولتى فاصله بگیریم و با تعامل بین بخشى و نگاه مثبت نسبت به فعالیت اقتصادى بخش خصوصى شرایط لازم را براى پویایى اقتصاد کشور رقم بزنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پاره شدن تور ماهیگیری عامل غرق شدن صیادان قشمی

چ اردیبهشت 1 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، صیادان اهل  روستای ساحلی مسن  قشم بودند و با تجربه. مانند هر روز، صبح  زود  قایق را آماده کرده و برای صیادی دل به دریا زدند. هشت نفر بودند و دو نفری بعدی در قایق دیگر مسئول حمل ماهی و رساندن به ساحل […]

همچنین بخوانید: