انجام ۹۵۰۰ عملیات ایمن راهنمایی کشتی در بنادر هرمزگان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

انجام ۹۵۰۰ عملیات ایمن راهنمایی کشتی در بنادر هرمزگان

به گزارش مرین‌پرس، اسماعیل مکی‌زاده روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این عملیات‌ها در راستای ارتقا سطح ایمنی و امنیت بنادر، آبراهه‌ها و حفاظت از محیط زیست، خدمات راهنمایی کشتی در تمام بنادر مطرح دنیا در بالاترین سطح ممکن و توسط نیروهای متخصص و زبده انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت راهنمایان در بنادر هرمزگان در سال گذشته بیان داشت: این میزان عملیات راهنمایی کشتی شامل پهلو دهی، جداسازی و جابه جایی به شکل کاملاً ایمن صورت گرفت.

به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان، عملیات‌های راهنمایی کشتی براساس برنامه و بدون وقفه در شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا و گاهی از مبدأ کشورهای درگیر با این ویروس به انجام رسید.

مکی‌زاده انجام عملیات داکینگ و آنداکینگ انواع شناورها در مجتمع کشتی‌سازی بندرعباس را از دیگر اقدامات در این حوزه عنوان کرد و گفت: جابه جایی رکورد بزرگترین شناور داک شده در کشور درابعاد (*سوپر تانکر*) اقدام مهمی بود که با اتکا بر دانش و تخصص راهنمایان این استان و با انجام محاسبات دقیق محقق شد.

وی عنوان کرد: در مدت یاد شده افزون بر ۱۰ مورد عملیات (کشتی به کشتی) سوپر تانکرها توسط راهنمایان با هدف تامین سوخت پالایشگاه بندرعباس به ثبت رسیده است.

به گفته مکی زاده جذب و آموزش چهار نفر کار‌آموز راهنما و همچنین ارتقا درجه دو نفر از این افسران  به راهنمای ارشد و سه نفر از راهنمای درجه سه به دو از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش بوده است.

بنادر استان هرمزگان از ۴۰ راهنما بهره برده که تعداد ۲۰ نفر راهنمای ارشد، ۱۱ نفراز آنها راهنمای درجه ۲، تعداد پنج نفر راهنمای درجه ۳ و تعداد چهار نفر دیگر را نیز کارآموزان تشکیل می‌دهند.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تغییر زندگی نهنگ‌ها همزمان با ذوب شدن یخ‌های قطب شمال

چ اردیبهشت 1 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، محققان در کانادا دریافته اند که جمعیت نهنگ های قطبی در سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ مسیر مهاجرتی ۶ هزار کیلومتری که سالانه طی می کرده اند را نپیموده‌اند.   از سوی دیگر و همزمان با […]

همچنین بخوانید: