آغاز مذاکره برای امضای معاهده چهارجانبه بین کشورهای هند، افغانستان، ازبکستان و ایران/ افزایش نقش چابهار در تجارت ایران/ بهر‌ه‌برداری راه‌آهن زاهدان-چابهار حداکثر تا سال ۱۴۰۱

زمان مطالعه: 2 دقیقه



وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مذاکره جدیدی برای تفاهم چهارجانبه با ازبکستان شروع شده است، گفت: همکاری ازبکستان، هند، افغانستان و ایران فرصت قابل ملاحظه ای را برای تبادلات در محور شمال-جنوب فراهم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی که به سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار  با تاکید بر اینکه دولت با اراده‌ای که داشت، این بندر را به ظرفیت ۸.۵ میلیون تن رسانده است، اظهارداشت: بندر شهید بهشتی چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که نقش موثری در تجارت ایران دارد و نقش آن از این به بعد به واسطه کریدور شمال-جنوب و همچنین بارهایی که اقیانوس هند از مسیر شرق به غرب باید منتقل شود، بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که در تحولات بین‌المللی و معاهدات دوجانبه و چندجانبه با کشورهای این منطقه، شرایط را به گونه‌ای توسعه ‌دهیم که ظرفیت ترانزیتی این بندر گسترش پیدا کند؛ مهم‌ترین همکاری تفاهم سه جانبه ایران، افغانستان و هندوستان است. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بندر شهید بهشتی چابهار مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات است و به صورت کاملا حرفه‌ای و مطابق با ترازهای بین‌المللی خدمات تخلیه و بارگیری را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهر و رفع حاشیه نشینی و ساماندهی چابهار به همراه توسعه فرودگاه و بندر توامان در حال انجام است از بهر‌ه‌برداری راه‌آهن زاهدان-چابهار حداکثر تا سال ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: چابهار یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی کشور خواهد شد و برای ما مهم است که زیرساخت‌های منطقه توسعه یابد که این کار در حال انجام است.

اسلامی با اشاره به افتتاح سومین گذرگاه رسمی بین ایران و پاکستان، گفت: ما در حوزه توسعه روابط و تبادلات با کشور پاکستان چند گام اساسی را در نیمه دوم سال ۹۹ با نقش ارزنده  وزارت امور خارجه برداشتیم‌.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سازمان بنادر برای تحقق تولید در پسکرانه بنادر پیشگام شده است/ شرایط مطلوب براى فعالیت بنگاه هاى تولیدى در پسکرانه بنادر فراهم شود

چ اردیبهشت 1 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه رییس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردى؛ در راستاى تولید در پسکرانه بنادر پیشگام شده است، گفت: باید شرایط مطلوب براى فعالیت بنگاه هاى تولیدى در پسکرانه بنادر فراهم شود. […]
سازمان بنادر، تحقق تولید، پسکرانه بنادر، بنگاه هاى تولیدى

همچنین بخوانید: